آغاز طرح بسیج ملی" تغذیه سالم  " در گیلان

حیدرزاده از آغاز طرح بسیج ملی " تغذیه سالم "برای پیشگیری از بیماری های غیر واگیر و کرونا در گیلان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آبتین حیدرزاده امروز (دوشنبه، ۱۵ دی ) در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش بیماری و بی توجهی به رژیم غذایی اظهار کرد: توجه به تغذیه سالم هزینه های انواع بیماری ها را در جامعه کاهش می دهد.‌



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه طرح بسیج ملی تغذیه سالم با هدف ارتقای سواد تغذیه ای جامعه، فرهنگ سازی و ترویج تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا آغاز شده است گفت: این طرح از امروز ۱۵ دی تا ۳۰ دی اجرا می شود.


حیدرزاده با اشاره به ضرورت ایجاد تغییراتی در الگوی غذایی خانواده ها اذعان کرد: ریزه خواری، مصرف تنقلات کم ارزش غذایی و کاهش تحرک بدنی از عوامل بروز اضافه وزن و چاقی هستند که موجب تحریک و تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و ابتلا به بیماری کرونا را افزایش می دهند.


وی تصریح کرد: آگاه سازی و اطلاع رسانی صحیح برای بهبود تغذیه اعضای خانواده موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با کرونا می شود.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص نقش تغذیه در پیشگیری و درمان کرونا می توانند به سایت معاونت بهداشتی دانشگاه و یا وب سایت دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت مراجعه کنند. 


حیدر زاده با اشاره به اینکه در فصل سرما ابتلا به بیماری منحوس کرونا افزایش می یابد خاطرنشان ساخت: از عموم مردم خواستاریم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا از شیوع گسترده این بیماری در گیلان کاسته شود.

کد خبر 1011913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha