ضروری ترین نیاز، بازسازی هویت نسل جوان با استخراج کلیدواژه های مرتبط در مکتب سلیمانی است

استاندار کرمان گفت: هیچ خط کشی در گفتمان شهید سلیمانی وجود ندارد و این شاید ضروری ترین نیاز بازسازی هویت نسل جوان جمهوری اسلامی باشد که بهترین کلید واژه ها را در گفتمان شهید سلیمانی می شود استخراج کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی زینی وند دوشنبه (15 دی) در یادواره شهدای مدافع سلامت به مناسبت هفته مقاومت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع سلامت، گفت: طی یک سال گذشته چهره وزیر بهداشت در جلسات مختلف و تصمیم گیری ها هم نشانه و پیام آرامش به جامعه و هم پیام تلاش و ثبت تلاش های بی سابقه کادر درمان است که در مدیریت این ویروس منحوس افتخار آفریدند و امیدواریم که این بیماری تحت کنترل باشد و بتوانیم با سرافرازی از شر این ویروس رهایی پیدا کنیم.

 

 

استاندار کرمان ضمن تشکر از همه کسانی که در این ایام برای سلامت مردم اعم از پرستاران، پرسنل کادر درمان و بهداشت و ... تلاش کردند، بیان کرد: از برگزار کنندگان مراسم باشکوه هفته مقاومت در استان قدردانی می کنیم.

 

 

وی افزود: در استان ستادی تحت عنوان ترویج مکتب شهید سلیمانی شکل گرفته که به خوبی کار می کند؛ گرچه سردار سلیمانی امروز افتخار همه آزادگان دنیا است اما نگاه دنیا به این استان است چرا که شهید سلیمانی در کرمان متولد شده و کرمان زادگاه ایشان است و مراودات زیادی با مردم در این استان در روستاها و شهرها داشته است.

 

 

زینی وند ادامه داد: اکثریت قریب به اتفاق مردم استان کرمان به صورت انفرادی از شهید سلیمانی خاطره دارند و در این یک ماه گذشته که به دیدار حدود 30 تا 40 خانواده شهید رفتم، همه می گفتند «در ماه آخر زندگی با ما تماس گرفته و جویای احوال ما شده است»؛ مشخص می شود که ایشان ماهانه احوال خانواده های شهدا را می پرسیدند.

 

 

وی اظهار کرد: بر همین اساس در شکل گیری پایه های مکتب شهید سلیمانی که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و در پایه گذاری این مکتب که آزادی، انسانیت، افتخار و هویت برای آزادگان دنیا و ایران است، کارهایی در این یک سال صورت گرفته که پایه مستحکمی برای شکل گیری درست و منطبق بر روحیات و شخصیت شهید سلیمانی در این استان خواهد بود.

 

 

استاندار کرمان خاطر نشان کرد: ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت شهید سلیمانی از 6 ماه گذشته تشکیل و جلسات متعدد گذاشته شده و برنامه ها تحت عنوان هفته مقاومت در حال اجرا است و در این مدت کسانی این مراسم را برگزار می کنند و این مکتب را می نویسند که از نزدیکان بلافصل سردار سلیمانی بودند.

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه مراسم با دقت رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود؛ ادامه داد: کلید واژه هایی که مقام معظم رهبری در تعریف مکتب شهید سلیمانی فرمودند این است که شهید سلیمانی را به عنوان یک فرد نگاه نکنیم و در این استان تلاش شده که زوایای شخصیتی شهید سلیمانی تبیین شود که چگونه فردی از یک روستا به اوج قله بشریت می رسد.

 

 

وی اظهار کرد: این سخنرانی های معدودی که از شهید سلیمانی می آید و کلیدواژه هایی که تولید می کند؛ محصول آن برادری و گستردگی چتر نظام جمهوری اسلامی است نه بر سر ایران و نه بر سر مسلمانان که بر سر آزادگان دنیا است و هیچ خط کشی در گفتمان ایشان وجود ندارد و این شاید ضروری ترین نیاز بازسازی هویت نسل جوان جمهوری اسلامی باشد که بهترین کلید واژه ها را در گفتمان شهید سلیمانی می شود استخراج کرد و در تبیین مفهوم ولایت فقیه، تمام جوانان را به سخنان شهید سلیمانی در رشت که حدود یک سال قبل از شهادت ایشان است، ارجاع می دهم.

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه ایشان وقتی از قله ولایت فقیه صحبت می کند، هر جوان مسلمان و ایرانی با علاقه به دنبال این مفهوم می رود، بیان کرد: در مفهوم سازی مفاهیم اصلی انقلاب بهترین کلید واژه ها را در کلام شهید سلیمانی می بینیم و تلاش می کنیم که در تدوین مکتب شهید سلیمانی آن زوایایی که دیده نمی شود، تبیین کنیم و به خوبی استان کرمان در این زمینه نقش ایفا می کند.

 

 

وی در پایان گفت: امیدواریم میراث دار شایسته ای برای ترویج مکتبی باشیم که یک ره آورد بزرگ برای انقلاب اسلامی است و شهادت این شخصیت بزرگ توانست راه را برای ما باز کند.

کد خبر 1011954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha