بازخوانی پرونده‌ای که رسانه‌های خودی از انتشار آن بازماندند

کارشناس مسائل سیاسی در خصوص سم پاشی رسانه‌های بیگانه نسبت به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی اظهار کرد: رسانه‌های ما از بازتاب دقیق خبر در سال گذشته جا ماندند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بیژن مقدم در مصاحبه با برنامه "رویداد" رادیو گفت‌وگو با اشاره به پرداخت غرامت به خانواده قربانیان، گفت: قرار شد این مبالغ به احتساب دلار، از محل صندوق ذخیره ارزی پرداخت شود.

وی ادامه داد: اساسا برای رسانه‌های معاند، این چنین حوادث دست مایه‌ای برای ایجاد شکاف و تردید در مردم است و برایشان نوع مسئله هم فرقی نمی‌کند. از یک چاله در خیابان گرفته تا حادثه‌ای تاسف بار نظیر هواپیمای اوکرینی را دستاویز قرار می‌دهند و برای ایجاد فاصله میان حکومت و مردم می‌کوشند.

مقدم همچنین نوع قرائت دشمن را از تحرکات بیرونی خاطرنشان کرد و افزود: اساسا این رسانه‌ها یک واقعیت بیرونی را با عینک خود تصویر کرده و تلاش می‌کنند آن را به مخاطب القا کنند ولی رسانه‌های بیگانه در مورد اخیر خیلی موفق نبودند.

این روزنامه نگار با سابقه کشور در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، متذکر شد: این حادثه را باید بعنوان رخدادی تلخ در ذهن داشته باشیم و مسئولین باید از تکرار چنین وقایعی جلوگیری کنند.

مقدم افزود: این واقعیت‌ها نباید کتمان شود و از رادیو گفت‌وگو تشکر می‌کنم که بدین موضوع پرداخته است؛ چنانچه رسانه‌های بیگانه روی چنین مواردی نظیر شهادت حاج قاسم که با یکی دو حادثه دیگر همراه بوده است، مانور می‌دهند.

وی اضافه کرد: دشمن تلاش دارد جمهوری اسلامی را نسبت به این حوادث بی توجه نشان دهند ولی کار رادیو گفت‌وگو از این جهت، ستودنی است.

مقدم همچنین مصاحبه با خانواده بازماندگان این حادثه را مناسب دانست و گفت: هم اینک شرایط خوب است چراکه می‌توان راه خطوط نفاق را بست.

این کارشناس حوزه سیاسی تصریح کرد: رسانه‌های ما در این حادثه، از حقیقت بی خبر و از کار رسانه‌ای خود باز ماندند چراکه عموما سرخط‌های اطلاعاتی را دریافت و کار را بر اساس سلایق خود ادامه می‌دهند ولی بدلیل تاخیر در انتقال حقیقت، -که بدلیل ساختار ذاتی نیروهای نظامی است و با ملاحظه کاری همراه است- رسانه‌های ما از بازتاب حقیقت جا ماندند.

مقدم همچنین به موضع گیری سازمان هواپیمایی کشوری که برخورد موشک را به کل رد کرده بود، افزود: او توضیحاتی فنی بر اساس فهم خود ارائه داد و سپس سردار حاجی زاده تاکید کردند آن بنده خدا قصد کتمان حقیقت را نداشته است.

کد خبر 1011960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha