تبیین مکتب شهید سلیمانی  برای نوجوانان و جوانان بافقی

رییس اداره تبلیغات اسلامی بافق گفت: مکتب سردار مقاومت و محبوب دل ها باید با زبان فصیحِ مُبلغان دینی و صاحب نظران اسلامی، برای جوانان و نوجوانان تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام علی روحانی در حاشیه گردهمایی مبلغان دینی شهرستان بافق افزود: طلاب و اندیشمندان در ایام فاطمیه با رعایت موازین بهداشتی در مساجد و تکایا تلاش کنندتا مکتب حاج قاسم را بیشتر برای این قشر بازگو کنند.

وی این شهید را پیرو اندیشه های امام راحل ذکر کرد و یادآور شد: مکتب امام خمینی (ره) دربرگیرنده مولفه های علم، ایمان و خودباوری است که حاج قاسم در هر سه مورد به اوج  رسید و به الگویی برای آزادی‌خواهان و پیروان مکتب حق تبدیل شد.

این مسوول تصریح کرد: به مبلغان تاکید شدکه نام این شهید برای همیشه در تاریخ ماندگار است و مولفه‌های مکتب سردار هم برای جوان و نوجوان که تشنه آگاهی و دانستن هستند به خوبی بیان شود.

روحانی اضافه کرد: این روند در سال های بعد هم ادامه دارد تا فداکاری این مرد بی ادعا  و نحوه شهادت او برای آیندگان احیا و جاودانه شود.

به گفته وی، سردار سلیمانی با وجودی که از نگاه بیشتر مردم جهان از نظر تاکتیک نظامی در اوج قدرت و دشمن هراس بود ولی در برابر دیگران و حتی کودکان به ویژه فرزندان شهدا و یتیمان، انسانی فروتن، مهربان و رئوف بود که این ویژگی‌ از مشخصه‌های تربیتی مکتب امام خمینی(ره) است.

روحانی افزود: در مکتب حاج قاسم،حفظ ارزش‌ها موج می زند و امروز دفاع از نظام از اهم واجبات است و مردم به ویژه قشر جوان باید بدانند اگر ارکان نظام آسیب ببیند، دین اسلام متضرر و آسیب پذیر می‌شود و آنگاه دشمن، دین و نظام ما را نشانه می‌گیرد.

رییس تبلیغات اسلامی بافق خاطرنشان کرد: هر زمان مردم با پیروی از رهبر فرزانه انقلاب در صحنه بودند نظام از سخت‌ترین گردنه‌های تاریخ عبور کرد و هرگز جوانان غیور اجازه ندادند، آسیبی به انقلابِ وارد شود.

وی در ادامه ولایتمداری، حضور در صحنه، مبارزه با استکبار و ایادی آنها، شجاعت، از خودگذشتگی و شهادت طلبی ، فروتنی و نداشتن ادعا و منیّت ، تدبیر و دشمن ستیزی را از ویژگی‌های شهید سلیمانی برشمرد.

روحانی بیان کرد: اگر این خصوصیات در جامعه زنده، پویا و پایدار باشد نظام و انقلاب در برابر هر دسیسه ای بیمه و در امان است.

از ۱۲ مبلغی که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی  برای ایام فاطمیه عازم مساجد بافق شدند، هشت نفر در شهر( سه نفر زن) و بقیه در روستاها فعالیت دارند و سه روستا هم مبلغ دایمی دارد.

بافق یکی از شهرهای مذهبی یزد است که امامزاده عبدالله بن موسی کاظم (ع) در آن قرار دارد.

کد خبر 1012185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha