نمایشگاه آثار عاشورایی «رستاخیز» افتتاح شد

نمایشگاه نقاشی عاشورایی «رستاخیز» با آثاری از علی بحرینی هنرمند نقاش بوشهری، همزمان با ایام عزاداری فاطمیه با حضور جمع محدودی از هنرمندان، مدیران حوزه هنری و خالق آثار در گالری ابوالفضل عالی گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، علی بحرینی خالق مجموعه تابلوهای عاشورایی «رستاخیز» پیش از این در سال 97، نمایشگاه «مهر و ماه» با موضوع حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را در حوزه هنری برپا کرده بود.

بحرینی در حاشیه برپایی این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: سال‌های 81 تا 84 مجموعه تابلوهایی به نام «فصل سرخ» را با موضوع عاشورا تولید کردم. «فصل سرخ» متأثر از تابلو «عصر عاشورا» استاد فرشچیان بود. در ادامه فعالیت‌های خود مجموعه تابلوهای «خاطره‌ها» با موضوع نقش زن در جنوب ایران را کار کردم که تمرینی برای تولید مجموعه «مهر و ماه» بود. مجموعه تابلوهای «مهر و ماه» در سال‌های 93 تا 97 با موضوع حضرت فاطمه و امام علی(ع) تولید و در همین گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری به نمایش گذاشته شد.

بحرینی افزود: مجموعه تابلوهای رستاخیز در سال‌های 97 و 98 در ابعاد 2 در 3 متر تولید شده است. خلق مجموعه تابلوهای «رستاخیز» هنوز به پایان نرسیده و در این نمایشگاه تنها 10 اثر تکمیل شده آن به نمایش گذاشته شده است. آثار تکمیل شده «رستاخیز» تا کنون تنها گلچینی از وقایع عاشورا است. تکمیل این مجموعه منجر به خلق تابلوهایی با موضوع و مضمون صحنه‌های باقی مانده از وقایع عاشورا و بازگشت اسرای کربلا از شام به مدینه می‌شود.

وی با اشاره به عدم حمایت‌های مادی از تولید این مجموعه آثار گفت: متأسفانه هزینه تولید هر یک از این تابلوها با توجه به افزایش قیمت مواد مورد نیاز بسیار زیاد است و هیچ یک از نهادهای فرهنگی حمایت و پشتیبانی مالی نمی‌کنند. تکمیل مجموعه تابلوهای «رستاخیز» به دلیل مشکلات مالی با کندی انجام خواهد شد، اما عشق به اهل بیت(ع) و یاری‌شان بی‌شک راه را برای ادامه کار هموار می‌کند.

بحرینی در ادامه گفت: آثار مجموعه «رستاخیز» تلفیقی از رئال، مینیاتور و امپرسیونیسم است که همین موضوع آن را نسبت به دیگر آثار متمایز می‌کند. انتخاب هر یک از سبک‌های تلفیقی در تولید این مجموعه با هدفی مشخص و از پیش تعیین شده انجام شده است. رئال را برای نزدیکی ذهن به وقایع عاشورا انتخاب کردم. مینیاتور نیز برای لطافت بخشیدن به آثار و امپرسیونیسم را به منظور دمیدن حس و حال هر یک از وقایع عاشورا به تابلوها به کار گرفته‌ام.

این هنرمند بوشهری در پایان گفت: خیرین فرهنگی اگر توان حمایت مادی و معنوی از این مجموعه آثار را دارند، پای کار بیایند و به تکمیل این مجموعه کمک کنند.

نمایشگاه نقاشی عاشورایی «رستاخیز» با آثاری از علی بحرینی از 17 تا 27 دی‌ماه همه روزه به جزء روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۸ در گالری ابوالفضل عالی به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری انقلاب اسلامی، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

کد خبر 1012265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha