استمرار کمک مومنانه اهالی مسجد شفا در  فاطمیه/ برپایی سوگواری فاطمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

حجت‌الاسلام والمسلمین شیرازی گفت: کمک مومنانه اهالی مسجد شفا به نیازمندان در ایام فاطمیه در قالب توزیع بسته‌های ارزاق و کارت‌های هدیه صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین «سید حسین شیرازی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مهم ترین کار یک امام جماعت، اقامه نماز جماعت است، اظهار کرد: انجام فعالیت هایی در حوزه های مختلف هم جزو رسالت های یک امام جماعت است ولی قطعا مهم ترین آنها، اقامه نماز است، بنابراین وقتی یک روحانی نتواند این کار را انجام دهند به مرور زمان شاهد کم رنگ شدن حضور مردم در مسجد می شود.

 

امام جماعت مسجد شفا (واقع در تهران، خیابان ولی عصر (عج)، نرسیده به تقاطع خیابان شهید بهشتی) افزود: تعطیل شدن نماز جماعت در مساجد در پی شیوع ویروس کرونا که به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی برای حفظ سلامتی و جان مردم در مقاطعی به ویژه در ابتدای شیوع این ویروس که خیلی ناشناخته بود، کاملا ضروری بود، موجب کاهش حضور مردم در مساجد شده است که طبیعتا برای نقش آفرینی مساجد در بلند مدت در حوزه های مختلف به ویژه فرهنگی و اجتماعی، اثر منفی بر جای می گذارد.

 

وی اضافه کرد: بهتر است کارگزاران مساجد، نماز جماعت را در مساجدی که سقف آنها بلند است و از سوی دیگر، حیاط و فضای باز زیادی دارند، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار کنند زیرا برگزاری نماز و در پی آن، حضور مردم در این خانه های خدا زمینه ساز جمع آوری بیشتر کمک های مردمی و خدمت رسانی به نیازمندان می شود. ضمن اینکه موجب تبلیغ و انتشار معارف دینی نیز می شود.

 

شیرازی در ادامه به فعالیت های خیریه مسجد شفا در دوره شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: کمک مومنانه اهالی مسجد شفا به نیازمندان در ایام فاطمیه در قالب توزیع بسته های ارزاق و کارت های هدیه ادامه خواهد یافت.

 

خدمت اهالی مسجد شفا به فعالان مذهبی در دوره کرونا

 

وی اضافه کرد: مسجد شفا در دوره شیوع ویروس کرونا که با تطعیل شدن بسیاری از مراکز دینی و تبلیغی و مجالس آنها همراه شده، هر ماه به برخی از روحانیون و طلاب و مبلغان دینی کمک هایی در قالب بسته های ارزاق و هدیه های نقدی ارائه می کند که گاهی این کمک ها 500 هزار تومان و گاهی نیز 200 هزار تومان است.

 

امام جماعت مسجد شفا درباره برنامه های این مسجد در فاطمیه دوم، اظهار کرد: مراسم عزاداری با سخنرانی بنده و مداحی آقای منتظر، از شب شهادت حضرت زهرا (س) به مدت پنج روز (28 دی ماه تا دوم بهمن ماه) در این مسجد برگزار می شود.

کد خبر 1012285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha