لزوم استفاده از ظرفیت های قانونی برای ۱۲ هزار کیلومتر ایل راه در استان فارس

علایی مقدم گفت: ۱۲ هزار کیلومتر ایل راه از ۶۶ هزار کیلومتر ایل راه کشور تحت اختیار عشایر فارس است و برای مرمت و بازسازی این ایل راه ها نیز باید از حداکثر ظرفیت های قانونی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «شاهپور علایی مقدم»، امروز (سه شنبه 16 دی) با تاکید بر لزوم تنوع بخشی به  تولیدات و اشتغال عشایر در جلسه شورای عشایری شهرستان فراشبند گفت: تنوع بخشی به اشتغال عشایر از سیاست های سازمان امور عشایر است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: عشایر کشور ضمن برخورداری از جمعیت اندک 29 درصد دام و 34 میلیون هکتار از مراتع را در اختیار دارند و برای تولید از آنها استفاده موثر می کنند.

وی اضافه کرد: 35 درصد گوشت قرمز کشور از منابع دام سبک توسط عشایر تامین می شود و لازم است تا سازمان امورعشایر، اتحادیه عشایری و تعاونی ها برای تامین رفاه همه جانبه عشایر تلاش لازم را به انجام برسانند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های قانونی برای توسعه اقتصاد عشایر بیان کرد: استفاده از این ظرفیت ها برخورداری عشایر از آب پایدار و بهداشتی را از پنج ئرصد تا قبل از انقلاب اکنون به 63 درصد افزایش داده است.

وی از تحت اختیار بودن 12 هزار کیلومتر ایل راه از 66 هزار کیلومتر ایل راه کشور به عشایر فارس گفت: برای مرمت و بازسازی این ایل راه ها نیز باید از حداکثر ظرفیت های قانونی استفاده کنیم.

علایی مقدم اعلام کرد: اداره کل امور عشایر فارس در جذب تسهیلات زنجیره گوشت قرمز در سال 98 از استان های پیشتاز بود و  10 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در سال 99 به عشایر فراشبند اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: از یک هزار و 800  پکیج خورشیدی اختصاص داده شده به عشایر فارس 25 درصد به عشایر فراشبند، قیر و کارزین و فیروزآباد تعلق گرفته است و فرمانداری فراشبند، سه میلیارد و 300 میلیون تومان ارزش افزوده به عشایر کوچنده این منطقه اختصاص داده  است.

کد خبر 1012288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha