ترغیب دانش آموزان به سمت هنرستان ها از برنامه های آموزش و پرورش جهرم است

نیک فر گفت: برنامه آموزش و پرورش جهرم تقویت هنرستان ها و افزودن رشته هایی پر مخاطب در راستای تغییر علایق و نگرش عمومی نسبت به این مدارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «مهدی نیک فر»، امروز (سه شنبه ۱۶ دی)، در جریان بازدید از هنرستان کاردانش «حاج محمد جعفر پیمان»، توسعه هنرستان های شهرستان را عاملی در جهت کاهش بیکاری دانست و با اشاره به اهمیت رشته های هنرستان ها در جذب دانش آموز، گفت: برنامه ای که در پیش گرفته ایم این است که بتوانیم با تقویت هنرستان ها و افزودن رشته هایی پر مخاطب، علایق و نگرش عمومی را نسبت به این مدارس تغیییر دهیم.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم با اشاره به اینکه برای این که بتوانیم علائق را تغییر دهیم سه کار را در دستور کار داریم، افزود: زیباسازی محیط، تغییر رشته های هنرستان ها و تجهیز کارگاه ها از رویکردهای آموزش و پرورش جهرم در جذب دانش آموزان به سمت هنرستان ها است.

 

وی بیان کرد: زمانی که دانش آموز بداند در محیط جذاب مدرسه در رشته ای که بازار کار دارد با تجهیزات کارگاهی مناسب تحصیل می کند خود به خود جذب هنرستان می شود.

 

مدیر آموزش و پرورش جهرم در ادامه با اشاره به نقش هنرستان در آماده کردن دانش آموزان برای بازار کار، خاطرنشان کرد: توسعه هنرستان های شهرستان می تواند به کاهش بیکاری منجر شود و بر اساس طرح توصیفی که فرمانداری در اختیار ما قرار داده به سمتی حرکت می کنیم که رشته های مرتبط را افزایش و دانش آموزان را با حرفه و نیاز شهرستان تربیت کنیم.

 

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش جهرم به تولیدات هنرستان ها در سال گذشته نیز اشاره ای کرد و گفت: در ایام کرونا با تجهیز کارگاه تولید الکل و همچنین کارگاه دوخت ماسک توسط هنرستان های شهرستان عملا دانش آموزان توانستند به بازار کار وارد شوند و در حال حاضر دانش آموزانی داریم که در رشته های معماری داخلی و طراحی و دوخت لباس وارد بازار کار شده و کسب در آمد کرده اند.

کد خبر 1012307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha