چهارمین آسمان نمای دیجیتال کانون خراسان جنوبی افتتاح شد

همزمان با دهه بصیرت و میثاق با ولایت، چهارمین آسمان نمای دیجیتال کانون خراسان جنوبی در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ بیرجند به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، چهارمین آسمان نمای دیجیتال خراسان جنوبی امروز (۱۶ آبان) با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان استانی در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ بیرجند افتتاح شد.

 

«طاهره حمیدی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی در این مراسم با گرامیداشت ایام الله دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار سلیمانی، گفت: در  دهه بصیرت و میثاق فاطمی چهارمین آسمان نمای دیجیتال با نام سربازان کوچک حاج قاسم به بهره برداری رسید.

 

وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این آسمان نمای دیجیتال در استان کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان در زمینه علمی به خصوص علم زیبای نجوم است، افزود: برای راه اندازی این آسمان نما بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شد که با تجهیزات و بازسازی که ما در  مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ بیرجند انجام دادیم در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

 

حمیدی با اشاره به اینکه تاکنون چهار آسمان‌نمای دیجیتال در شهرستان‌های درمیان، فردوس و طبس و بیرجند راه اندازی شده است، یادآور شد: تا قبل از این در بحث نجوم و آسمان نماها در خراسان جنوبی حتی یک مدرس برای آموزش وجود نداشت اما اکنون مربیان کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هر کدام یک مدرس آموزشی در این زمینه هستند.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی ادامه داد: از سال گذشته اولین انجمن نجوم استان نیز در مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان فردوس با هدف شناسایی استعدادها، ارتقای سطح علمی و دانش شرکت‌کنندگان و آشنایی نوجوانان با اتفاقات به‌روز و جدید حوزه نجوم و ستاره‌شناسی فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر ۱۳۰ نفر از کودک و نوجوانان عضو این انجمن هستند.

 

وی با بیان اینکه راه اندازی آسمان نما در سایر شهرستان ها نیز در دستور کار است، خاطر نشان کرد: علاوه بر کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری بیرجند، دانش آموزان مدارس و تمامی علاقه‌مندان به علم نجوم می‌توانند بعد از اینکه ستاد استانی مبارزه با کرونا اجازه  بازگشایی مراکز کانون پرورش فکری را داد با زمان‌بندی و گرفتن وقت از قبل با حضور در کانون شماره ۲ بیرجند از امکانات آسمان نمای دیجیتال بهره‌مند شوند.

 

گفتنی است، در این مراسم کتاب «سلام آسمان» منتخب آثار ادبی مهرواره سربازان کوچک حاج قاسم سلیمانی مزین به تقریظ حضرت آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز رونمایی شد.

 

این کتاب به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی و با مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تهیه شده است.

کد خبر 1012345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha