منطقه ویژه اقتصادی باید در  بهبود معیشت مرزنشینان خراسان جنوبی موثر باشد

حجت الاسلام نسائی با تأکید بر توسعه و تسهیل روند صادرات، گفت: منطقه ویژه اقتصادی باید در اقتصاد و بهبود معیشت مردم مرزنشین استان اثر مثبتی بگذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «علی نسائی» امروز (۱۶ آبان) در بازدید از سایت مرکزی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در بیرجند اظهار کرد: دستگاه قضایی می خواهد از تولید و صادرات حمایت کند و همه باید گره های که در این زمینه است را حل و فصل کنیم.

 

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با اشاره به لزوم توسعه منطقه ویژه اقتصادی در خراسان جنوبی، گفت: منطقه ویژه اقتصادی باید در اقتصاد و  بهبود معیشت مردم مرزنشینان اثر مثبتی بگذارد.

 

وی با بیان اینکه صادرات و واردات باید در راستای قانون باشد و کالاهای مجوزدار صادر شود، ادامه داد: با تلاش مسئولان دستگاه های اجرایی باید روند صادرات در استان تسهیل شود.

 

حجت الاسلام نسائی با تأکید بر اینکه قاچاق کالا سرمایه مملکت را نابود می‌کند و تولید را از بین می‌برد، ادامه داد: در همین راستا درصدد هستیم با تمام توان جلوی قاچاق کالا و موادمخدر را بگیریم.

 

دادستان بیرجند بیان کرد: کالای قاچاق پس از کشف باید به سرعت تعیین تکلیف شود نه اینکه سال‌ها در انبارهای ستاد اموال تملیکی بماند، اگر قابل معدوم شدن است باید معدوم و اگر قابلیت مصرف داخلی دارد در چارچوب قانون انجام شود.

 

حجت الاسلام نسائی با اشاره به اینکه اولویت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی باید به مردم استان داده شود، افزود: خراسان جنوبی جزو استان های محروم کشور محسوب می‌شود و بسیار نگران کننده است که ۴۰ درصد مردم استان وابسته به نهادهای حمایتی هستند.

 

وی گفت: مسئولان کمک کنند تا مردم استان از سفره منطقه ویژه اقتصادی محروم نشوند و دادستانی هم در گره گشایی از مشکلات تولید و  توسعه صادرات حتما همراهی خواهد کرد.

 

حجت الاسلام «یدالله وحدانی‌نیا» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر هوشمندسازی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با رویکرد پیشگیرانه، اظهار کرد: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فصل ۲ از ماده ۶ الی ۱۷ با نگاه پیشگیرانه طراحی، راه‌اندازی و ارتباط سامانه‌های مختلف هوشمند را مد نظر قرار داده است.

 

وی افزود: طبق این قانون دستگاه‌های مختلف از جمله گمرک، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دیگر دستگاه‌های مسئول باید درخصوص راه‌اندازی و به روز بودن سامانه‌ها و ارتباط سامانه‌ها اقدام کنند و اگر دستگاهی در تکلیف قانونی برای بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند و به روز بودن و نظارت و رصد از طریق آن و ارتباط سامانه‌هایی که باید متصل به یکدیگر باشند، کوتاهی کند و شناسایی شود حتما از باب ترک فعل، دادستان مرکز استان ورود خواهد کرد.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در پایان عنوان کرد: بازرس کل نیز با نظارت و بازرسی در این حوزه اگر ترک فعلی از مقام مسئولی مشاهده شود، به دستگاه قضایی اعلام خواهد شد.

 

 

کد خبر 1012369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha