۷۰ درصد مصالح رودخانه ای خوزستان در دزفول تولید می شود

رویینیان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مصالح رودخانه ای خوزستان از رودخانه دز تولید می شود گفت: باید برداشت از مصالح رودخانه ای به صورت قانونی و با برنامه باشد.

«کیسان رویینیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، با اشاره به اهمیت رودخانه های خوزستان به ویژه رودخانه دز اظهار کرد: سال گذشته به دنبال سیل، نسبت به ادامه پیگیری ها و شناسایی نقاط آسیب دیده از سیل اقدام شد.

 

مدیر امور آب منطقه شمال‌ غرب خوزستان افزود: سازمان آب و برق خوزستان با توجه به موقعیت شهرستان دزفول نسبت به ترمیم سیل بند ها اقدام کرد که مراحل تکمیل آنها طی می شود و نهایت تلاش خود را داریم تا این دغدغه مردم و مسئولان شهرستان دزفول مرتفع شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت شهرستان دزفول به لحاظ ظرفیت تولید مصالح رودخانه ای که حدود ۷۰ درصد مصالح رودخانه ای استان خوزستان را تولید و تامین می کنند، برنامه ای ارائه کردیم که امکانی جهت برداشت قانونی فراهم شود تا بتوان هم تولید و هم اشتغال موجود را حفظ کرذ.

 

رویینیان اضافه کرد: در بخش آب های زیرزمینی نیز با توجه به حساسیت های موجود پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای ساماندهی باغ ویلاها مطرح و برنامه ساماندهی کت ها در جلسه شورای حفظ منابع آب شهرستان دزفول ارائه شد که امکان ساماندهی و جذب گردشگر را فراهم می کند و ریل گذاری مناسبی در این راه گذاشته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه رودخانه دز یک نعمت بزرگ خدادادی برای دزفول است که باید این میراث بزرگ حفظ و نگهداری شود بیان کرد: تمام طرح های گردشگری حاشیه رودخانه دز که ارائه شوند با رعایت مسائل مهندسی رودخانه امکان واگذاری وجود دارد.

 

کد خبر 1012461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha