بازتاب مهربانی و انس به اسطوره ملی مقاومت در قاب تصویر

مصادف با سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی طرحی با همت مرکز تخصصی فرهنگ ایثار و شهادت جبهه مردمی انقلاب اسلامی استان البرز شکل گرفت که باژتابی از عشق و ارادت به اسطوره ملی مقاومت را نشان می دهد.

خبرگزاری شبستان _ البرز: محبت به شهید حاج قاسم سلیمانی گوهره وجودی انسان را در عصر معاصر نشان می دهد و مهمترین دلیل آن جایگاه مقام ایثار و از خودگذشتگی است که در طول زندگی او در دل ها به ظهور نشست. 

بازتاب مهربانی و انس به اسطوره ملی مقاومت در قاب تصویر روایت دلهای انس گرفته با ذات الهی و حقیقی انسان است و صدق این مدعا مهر و محبتی است که با گذشت یکسال از شهادت حاج قاسم سلیمانی بر دل ها نشسته است.

 

امیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص گرامیداشت سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلمانی گفت: برپایی ایستگاه توزیع اقلام فرهنگی به مناسبت اولین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی با استقبال پرشور مردمی مواجه است که همین امر میزان دلبستگی و ارادت مردم را به این شهسد والامقام نشام می دهد.

مسئول کارگروه ترویج فرهنگ‌ایثار و شهادت جبهه مردمی انقلاب اسلامی استان البرز افزود: خدا را شاکریم که توفیق را نصیب خادمین و مجموعه فرهنگی نیم پلاک  کرد تا در اولین سالگرد سردار عزیزمان، قدمی هر چند کوچک در این مسیر برداریم.

کی ادامه داد: در سالروز شهادت سردار دلها، دومین روز  برپایی غرفه فرهنگی هم، همچون روز اول با همت خادمین شهدا در مجموعه فرهنگی نیم پلاک مقابل تالار شهیدان نژادفلاح برپا شد و اقلام مختلف فرهنگی مرتبط با سردار در بین وسایل نقلیه، کودکان، نوجوانان و عموم مردم عزیز توزیع شد که با استقبال فوق العاده آنان مواجه شد.

 

وی اظهار کرد:  تندیس های کوچک با تصویر سردار، پیکسل، برچسب موبایل، آویز آینه خودرو، پوستر و دیگر اقلام فرهنگی بهانه ای بود برای مردمی که عاشق سردار بودند و با چه اشتیاقی به دنبال یک یادگاری با اسم یا عکس سردار، بودند.

وی توضیح داد: غرفه ی عکاسی که با طرحی متفاوت و شمایل پست اینستاگرام با تصویر سردار که لایک ۸۶ میلیون هموطن و هشتگ های خاص را بر خود داشت، برای رهگذران بسیار جذاب بود. حتی بسیاری از سرنشینان خودروها، وقتی این غرفه ی عکاسی را می دیدند، خودروی خود را نگه می داشتند، زمان می گذاشتند تا از این عکس یادگاری با سردار بی نصیب نمانند.

امیری اظهار کرد: عکاسان مجموعه در این ۲ روز، شاید بالغ بر هزار تصویر از این عشق ورزی مردم به سردار ثبت کردند و قرار شد خادمین رسانه ای #نیم_پلاک، پس از آماده سازی تصاویر، برای مردمی که شماره ی خود را به خادمین تحویل داده بودند ارسال کنند.

 

مسئول کارگروه ترویج فرهنگ ایثاز و شهادت جبهه فرهنگی انقلاب عنوان کرد: صحنه های زیبا و برخوردهای بسیار عاشقانه مردم با اسم و نام و تصاویر سردار، خستگی یک ماهه و خصوصا بیش از ده ساعت مداوم کار بدون استراحت را از تن خادمین شهدا دور کرد ولی بسیار افسوس خوردیم که کاش مسئولین فرهنگی شهر و استان، کمی از دغدغه های خادمین شهدا را داشتند و این حرکت در بیش از پنجاه یا صد نقطه ی استان اتفاق می افتاد و تعداد بیشتری از مردم مخاطب این برنامه ها می شدند.

 امیری با قدردانی از تمامی خادمین شهدا در مجموعه فرهنگی نیم پلاک (از محمدحسن یک ساله تا بزرگ‌ترهای جمع) تمامی خواهران و برادران گرامی که قطعا زحمات آنها، منجر به این اتفاق و حرکت شد خاطرنشان کرد: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان البرز و قرارگاه فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی البرز که مشارکت و همراهی این بزرگواران هم نقش بسزایی در این حرکت داشت.

 

 

کد خبر 1012510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha