تراتزیت بیش از ۸۸ هزار تن کالا از گیلان

مرادی از ترانزیت بیش از ۸۸ هزار تن کالا از گیلان طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

«فریبرز مرادی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به عملکرد بخش ترانزیت استان گیلان ظهار کرد: طی ۹ ماهه امسال ۸۸ هزار و ۲۵۲ تن کالا از استان ترانزیت شده است.



مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه از این مجموع ۵۸ هزار و ۲۱۳ تن کالا  از مرز آستارا و ۳۰ هزار و ۳۹ تن کالا از مرز انزلی ترانزیت شده است گفت: ترانزیت یکی از فعالیت های مهم حوزه حمل و نقل شمرده می شود.



وی به عمده کالاهای ترانزیتی ورودی اشاره و اذعان داشت: در این مدت ۵۸ هزار و ۶۷۳ تن کالا از مرزهای استان وارد استان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است، نخود و آرد عمده ترانزیت ورودی در این مدت است.



مرادی به ترانزیت خروجی استان در این مدت پرداخت و تصریح کرد: ۲۹ هزار و ۵۷۹ تن کالا در این مدت از مرز آستارا از استان خارج شده است که نسبت مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد کاهش داشت.



مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ادامه داد: چای و برنج بیشترین ترانزیت خروجی از استان در این مدت بود.



وی به ورود و خروج کامیون ها در این مدت اشاره و اذعان کرد: در این مدت ۳۱ هزار و ۹۳۴ دستگاه کامیون وارد مرز آستارا و ۳۲ هزار و ۲۲۲ دستگاه کامیون از مرز گیلان خارج شده است.‌



مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان به ورود و خروج وسیله نقلیه مسافری و تردد مسافر اشاره کرد و پرداخت و اظهار داشت: ۳۶ هزار و ۳۸۶ نفر مسافر با میانگین روزانه ۱۳۲ مسافر وارد مرز آستارا شده است.



مرادی خاطر نشان کرد: در این مدت ۳۴ هزار و ۸۱۱ نفر با میانگین روزانه ۱۲۶ نفر از مرز آستارا خارج شده اند.​

کد خبر 1012548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha