برگزاری یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی در خوزستان

جوروند از برگزاری یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی یادمان دعبل خزاعی در شهرستان شوش خبر داد و گفت: پوستر این جشنواره در اهواز رونمایی شده و مراسم اختتامیه آن (۶ اسفند) برگزار می‌شود.

«محمد جوروند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، از برگزاری یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی یادمان دعبل خزاعی در خوزستان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره از سری برنامه‌های هیجدهمین جشنواره امام رضا (ع) است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد ااسلامی  خوزستان و با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شکرانه ورود امام رضا (ع) به خاک خوزستان برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به اهداف این جشنواره اشاره کرد و افزود: این اهداف شامل اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین (ع) به ویژه امام رضا (ع)، شناسایی و معرفی بیشتر شاعران آیینی و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار این آثار و گسترش آفرینش‌های فرهنگی و دینی در زمینه شعر به زبان عربی است.

 

وی محورهای موضوعی این جشنواره را سیره و زندگی حضرت امام رضا (ع)، مناقب و صفات حضرت امام رضا (ع)، جلوه های فرهنگ رضوی (علم، شفاعت، حلم، کرامت، فضیلت، مهربانی، معجزه و ...) عنوان کرد.

 

جوروند اضافه کرد: در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت‌هایی در حوزه‌های مختلف همچون ئئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، فیلم و عکس داریم اما اجرای بعضی از برنامه‌ها باعث تطهیر روح انسان می‌شود و اجرای کنگره بین‌المللی شعر رضوی یکی از همین برنامه هاست که هر ساله آن را برگزار می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه شعر می‌تواند سبب صلح بین مردم جهان شود و مرز، رنگ، نژاد و هر چیزی که حائلی میان انسانیت باشد را بردارد تصریح کرد: اشعار شاعران آئینی که در مدح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سروده می‌شوند بسیار ارزشمند هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از مهیا کردن زمینه برای حضور شاعران کشورهای خارجی همچون عراق، لبنان، سوریه، کویت  و یمن خبر داد و ابراز کرد: این جشنواره در دو بخش فصیح و شعبی و بخش ویژه دانشجویان و حوزویانی که پژوهشی پیرامون محورهای موضوعی جشنواره ارائه دارند، برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در صورت عدم وجود شرایط مناسب به منظور برگزاری مراسم اختتامیه به صورت حضوری، این مراسم به صورت مجازی برگزار می‌شود یاد آور شد: این جشنواره (6 اسفند) در شهرستان شوش یادمان دعبل خزاعی برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1012630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha