بازدید مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از پروژه کتابخانه مرکزی قم

مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از مدیران‌کل نهاد با هدف بررسی وضعیت و تسریع در روند انجام عملیات عمرانی از پروژه کتابخانه مرکزی قم بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی؛ هادی آشتیانی، مدیرکل امور فرهنگی؛ اصغر گودرزی، مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌ها؛ سیدباقر میرعبداللهی، مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به همراه سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و جمعی از کارشناسان ستاد از پروژه کتابخانه مرکزی قم بازدید کردند و از نزدیک در جریان پیشرفت عملیات عمرانی و مشکلات احتمالی قرار گرفتند.

در این بازدید، سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کنونی پروژه، بخشی از مشکلات را برشمرد و تصریح کرد: استاندار محترم و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به صورت جدی پیگیر اتمام این پروژه تا قبل از سال هستند و پروژه تاکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی اظهار داشت: پس از پایان محوطه‌سازی و تحویل موقت، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آمادگی تهیه منابع و تجهیزات کتابخانه را دارد.

مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این بازدید در خصوص پشتیبانی از افتتاح این کتابخانه تا پایان سال، قول مساعد داد. وی اظهار داشت: افتتاح این کتابخانه می‌تواند شاخص‌های فرهنگی استان قم را بهبود داده و هدیه‌ای برای مردم فهیم استان باشد.

گفتنی است، پروژه کتابخانه مرکزی قم در خیابان امام، در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۲۶ مترمربع با اعیان ۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع در ۴ طبقه احداث شده است. مخزن این کتابخانه به مساحت ۸۵۰ مترمربع، ۲ سالن مطالعه آقایان و بانوان هر کدام با مساحت ۳۰۰ مترمربع، بخش کودک و نوجوان در ۱۷۵ مترمربع، آمفی تئاتر با ظرفیت ۱۴۰ صندلی و سالن نشریات، مرجع و کلاس‌های آموزشی هر کدام به مساحت ۷۰۷۰ متر مربع است.

کد خبر 1012769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha