شاخص‌های کمرنگ توسعه‌ در فومن و شفت؛ ظرفیت‌های اقتصادی دو شهرستان مغفول مانده است

بهروزی‌فر عدم توجه به زیرساخت‌ها و کمرنگ بودن شاخص‌های توسعه‌ای در دو شهرستان فومن و شفت را مورد اشاره قرار داد و گفت: در طول سنوات ظرفیت‌های اقتصادی این دو شهرستان مغفول مانده است.

« سیدخلیل بهروزی‌فر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های اقتصادی فومن و شفت مغفول مانده است عدم توجه به زیرساخت‌ها و کمرنگ بودن شاخص‌های توسعه‌ای در این دو شهرستان را متذکر شد و اظهار داشت: علل مذکور موجب شده نرخ بیکاری در فومن و شفت افزایش پیدا کند.

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس استفاده مطلوب از ظرفیت‌های اقتصادی و استقرار صنایع در کنار توجه به بخش کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: شهرستان‌های فومن و شفت دارای پتانسیل‌های بسیار خوبی در بخش‌هایی مانند کشاورزی، دامپروری و صنعت گردشگری هستند.

 

بهروزی‌فر با تاکید بر اینکه به دلیل نبود زیرساخت‌ها، امکان استفاده مطلوب از این ظرفیت‌ها فراهم نشده است ضرورت بهبود این وضعیت و نگاه ویژه دولت را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: شهرستان‌های فومن و شفت جزو شهرهای کمتر توسعه یافته کشور قرار گرفته‌اند و چنین وضعیتی زیبنده اهالی آن نیست. 

 

وی قرار گرفتن شهرستان شفت در لیست 30 شهرستان محروم کشور را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه مردم این شهرستان با سرانه‌های استاندارد فاصله زیادی دارند ابراز داشت: خدمات زیرساختی در بخش‌های آب شرب، برق، گاز و راه دسترسی از جمله نیازهای اساسی شهرستان شفت محسوب می‌شود.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس استفاده بهینه از منابع و داشته‌های موجود در کنار تلاش جهت رفع معضلات بیکاری و اقتصادی در فومن و شفت را از جمله مواردی که توسط وی پیگیری می‌شود خواند و یادآور شد: تقویت خطوط انتقال برق و آب شرب در شهرستان‌های فومن و شفت از بخش‌هایی است که برای عملی شدن آن‌ها تلاش می‌کنیم.

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس ضمن اشاره به دیگر مشکلات حوزه انتخابیه خود که در مجلس دهم کمتر مورد توجه قرار گرفتند تصریح کرد: ضعف زیرساخت‌ها، نبود فرصت‌های شغلی، معیشت مردم، پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی و مواردی از این قبیل عمده‌ترین مشکلات دو شهرستان فومن و شفت محسوب می‌شوند. 

 

بهروزی‌فر فرمایشات مقام معظم رهبری را چراغ راه مجلس یازدهم دانست و با اشاره به اینکه مدیریت جهادی نیاز واقعی جامعه برای رفع مشکلات مردم است خاطرنشان کرد: دولت در بخش‌هایی مانند اشتغالزایی فقط آمار و ارائه عملکرد می‌دهد و گزارش‌هایش با واقعیات امروز جامعه ما مطابقت ندارد.

کد خبر 1012780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha