اولین اتوبوس برقی سال آینده در ناوگان اتوبوسرانی مشهد قرار می گیرد

کاظمی گفت: بر اساس تفاهم نامه ای با گروه مپنا برای اولین بار در کشور اولین اتوبوس برقی تولید می شود و حداکثر تا اردیبهشت ماه سال آینده در ناوگان اتوبوسرانی مشهد قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد «خلیل الله کاظمی» در مراسم افتتاح نخستین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در شرق کشور که در انتهای مسیر خط بی آر تی پایانه مسافربری برگزار شد؛ با بیان اینکه فعالیت های شهرداری در سالهای اخیر متفاوت از دیگر استانها است و آن نگاه به سیستم حمل و نقل به صورت کلان بوده است؛ افزود: بر اساس آخرین مطالعات روز در موضوع آلودگی هوا، ۶۴ درصد این آلودگی ناشی از ناوگان متحرک و 36 درصد آن نیز مربوط به مراکز ثابت ما است.

 
معاون عمران حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اظهار داشت: از 64 درصد آلودگی  بیشترین میزان تولید گازهای منوکسید کربن و در رده دوم موضوع مربوط به ترکیبات فرار یا آلی است. در منایع آلوده کننده ثابت ما بیشترین آلودگی مربوط به اکسیدهای گوگرد و ذرات معلق است.

 

وی با بیان اینکه در حوزه ناوگان متحرک، سهم خودرو شخصی با بیش از 30 درصد آلودگی، اتوبوس حدود 3/1 درصد، موتور سیکلت  2/5 درصد و تاکسی ها  2/1 درصد است؛ گفت: شهرداری علی رغمی که در موضوع مربوط به آلاینده های آلودگی هوا مربوط به اتوبوس، مینی بوس و تاکسی سهم اندکی دارد اما در این خصوص اقدامات خاصی برای کاهش آلودگی هوا انجام داد است.

 

کاظمی عنوان کرد: از جمله این اقدامات اجرای مطالعات برقی سازی خط یک بی آرتی است و با توجه به اینکه تامین اتوبوس های برقی مورد توجه شهرداری است برای اولین بار در کشور در قرار داد با گروه مپنا یک اتوبوس برقی توسط این گروه تولید می شود و حداکثر تا اردیبهشت ماه سال آینده اولین اتوبوس برقی تولید شده در کشور، در ناوگان اتوبوسرانی مشهد استفاده خواهد شد.

 

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد:همچنین افتتاح ایستگاه شارژ خودروهای برقی با دو دستگاه شارژ تند و کند در انتهای خط بی آر تی برای سهولت دسترسی تاکسی و خط سه قطار شهری به این ایستگاهها است که امروز شاهد افتتاح آن بودیم. بر اساس مطالعات مربوط به طرح جامع برقی سازی حوزه حمل و نقل، تفاهم نامه ای به عنوان پیاده سازی  فعالیت های اساسی در مشهد امضا شده است.

 

وی با بیان اینکه مهمترین آلاینده های هوا مربوط به موتورسیکلت ها با ۴۰۰ هزار موتورسیکات  در مشهد است؛ گفت: برای کاهش آلودگی در این خصوص یکی از این اقدامات جایگزین موتورهای برقی نسبت به موتورسیکلت های بنزینی است.

 

کاظمی گفت:در مشهد ۲۰ هزار موتور سیکلت خدمات پیکی را انجام می دهند که بر اساس لایحه ای که به شورا رفته است با موافقت شورا وامی با باز پرداخت ۴ درصد به این افراد برای خرید موتورسیکلت های برقی داده می شود. با این اتفاق پیش بینی می شود تا پایان سال اولین پارت موتورسیکلت برقی در مشهد داشته باشیم. همچنین ما در حوزه حمل و نقل، 30 درصد از موتورسیکلت های گشتی خود را برقی سازی کرده ایم.
 

کد خبر 1012808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha