شهید سلیمانی می دانست مسئله داعش با نشستن در تهران قابل حل نیست

مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: حاج قاسم می دانست مسئله داعش با نشستن در تهران قابل حل نیست و باید در میدان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار رستم قاسمی، عصر چهارشنبه (17 دی) در ویژه برنامه «بیعت با فرمانده» بیعت پیشکسوتان جهاد و شهادت با فرمانده خود سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان با مطرح کردن این سوال که شهید سلیمانی که بود و چه کرد؟ گفت: فرماندهان زیادی در دفاع مقدس و ایران داشتیم و داریم و مردان بزرگی در تاریخ هم بودند و هستند اما شهید سلیمانی با همه متفاوت بود زیرا انسانی در همه ابعاد بود و در انتهای انسانیت قرار داشت.

 

 

مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه سردار سلیمانی را{فقط} به عنوان فرمانده شجاع نگاه نکنیم او نام ایران را بزرگتر و نام کرمان را جهانی کرد، افزود: بعد از شهادت او تازه باید به ابعاد زندگی شهید پرداخته شود و فرزندان آینده این کشور باید از زندگی او به عنوان نقشه راه بهره ببرند.

 

 

وی بیان کرد: شهید سلیمانی مرد کمی نبود و اسطوره تاریخی است که در نه در ایران بوده و نخواهد آمد و تنها کسی است که در تاریخ توانست بر همه سلایق و دل ها فائق بیاید و حکومت کند و در ایران اما او بر همه دل ها با دلش حکومت کرد و به همه اقشار، اقوام و مذاهب ایران با دل حکومت کرد و بر دل ها نشست.

 

 

سردار قاسمی اظهار کرد: شهید سلیمانی از ایران که بگذریم، بر دل ها نشست که مردم و همه در تشییع ایشان که در تاریخ ایران بی سابقه بوده، حقش را ادا کردند زیرا همه او را دوست داشتند و مردم ایران ثابت کردند شهید سلیمانی در دل همه افکار بود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در کشوری مانند عراق که منشاً سلایق، احزاب، گروه ها، مذاهب و اقوام هست و همه با هم اختلاف سلیقه دارند اما دور شهید سلیمانی گرد آمدند و هر جا او بود، وحدت بود و در کشوری مانند عراق همه دور او جمع می شدند و هر چه می گفت همه گوش می کردند.

 

 

مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه شهید سلیمانی هر جایی که می رفت همه عاشق دیدنش بودند؛ به ماجرای استمداد مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق از شهید سلیمانی اشاره کرد که چگونه وقتی آنها از همه جا ناامید بودند، حاج قاسم فرماندهی را به عهده گرفت و فرود داعش را متوقف کرد.

 

 

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی فرمانده ای شجاع بود و همه چیز داشت و بر دل های عراقی ها حکومت کرد، افزود: ایشان خدمت بزرگی به سرزمین عراق کرد؛ مجموعه حشدالشعبی را به عنوان تفکر و نقشه راه ایجاد کرد زیرا معتقد بود با جنگ کلاسیک نمی شود با داعش جنگید لذا مردم را وارد دفاع کرد تا در مقابل شجره خبیث داعش بایستند. 

 

 

سردار قاسمی بیان کرد: در سوریه اختلافات زیاد قومی و .. بود اما شهید سلیمانی توانست 100 هزار نفر را با مذاهب مختلف جمع کند و همه او را قبول داشتند و می گفتند دستور فرماندهی است و کاری به دین و مذهب هم نداشتند چون او را دوست داشتند.

 

 

وی اظهار کرد: در لبنان و یمن هم او قهرمان بود و توانست همه کشورها را برای یک هدف مشخص متحد کند و فقط کار او بود و او نابغه بود؛ نوابغ تاریخی در ابعادی یادگارهایی گذاشتند اما او با هوش و استعدادی که داشت در همه ابعاد نابغه و قوی بود؛ مدیریت سردار سلیمانی ویژه بود؛ ده ها دانشگاه حرفه ای کشور باید جمع شوند تا مکتب او را مکتب آموزشی، تربیتی و فرهنگی نه برای ایران که برای نقشه آینده ایران کنند.

 

 

مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی برنامه ریز بود که اگر نبود قول نمی داد 3 ماه دیگر حکومت خبیث داعش را از روی زمین برمی دارم؛ همه نگران بودند اما او مطمئن بود زیرا با خدا معامله کرده بود.

 

 

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی فرمانده شجاع در همه میدان ها بود، بیان کرد: شهید سلیمانی مقتدر بود؛ تصمیم که می گرفت، باید آن تصمیم عملی می شد و در عملیات بوکمال که اولین و آخرین پایگاه داعش بود او اولین کسی بود که وارد دیوار آزادسازی بوکمال شد و می دانست مسئله داعش با نشستن در تهران قابل حل نیست و باید در میدان بود.

 

 

سردار قاسمی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی مرد عملگرا بود نه حرف گرا؛ افزود: مکتب او باید به عنوان یک بستر کار جهانی قرار بگیرد و او که هر جا وارد می شد داعش یا کشته می شد و یا فرار می کرد اما سفارش می کرد خانواده داعشی ها را فراموش نکنید و این کار هر کسی نیست و این توجه به انسانیت است.

 

 

وی ادامه داد: قاطعیت بی نظیر در فرماندهی، در عین رأفت و مهربانی که در حد اعلی بود و اصرار مداوم برای رسیدن به نتیجه داشت و در دیپلماسی سیاستمدار حرفه ای و نه سیاست باز و دیپلمات هنرمند بود که نمونه آن این بود و روسیه را وارد جنگ با سوریه کرد.

 

 

مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه داعش موجود بسیار خطرناکی بود، بیان کرد: اقداماتی که داعش در مرزها کرده و مرزها را تصرف کرده بودند اما برای امنیت منطقه و دفاع از مظلوم و انسانیت محور مقاومت را درست کرد و وارد جنگ با داعش شد و اگر امروز داعش بر عراق و سوریه حاکم بود هزاران میلیارد باید هزینه می کردیم تا مرزها را امن کنیم و این ها بخش کوچکی از اقدامات شهید سلیمانی بود و برداشتن داعش از روی کره زمین کار هر کسی نبود و بعضی ها گفته بودند با داعش می شود مذاکره کرد ما گفتیم اگر جرأت داری بیا فقط در 100 کیلومتری داعش بنشین!

 

 

وی در پایان گفت: از فرودگاه دمشق تا رسیدن به کاخ بشار اسد، کار ساده ای نبود؛ 70 درصد سرزمین یک کشور دست داعش بود و آن ها تا 500 کیلومتری حرم حضرت زینب آمده بودند اما او موازنه را به هم زد و فقط او بود که توانست معادلات داعش را در عراق و سوریه تغییر بدهد.

 

کد خبر 1012820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha