تلاش دانشگاه فرهنگیان کشور برای جاری کردن نگاه شهید سلیمانی را در كتاب‌های درسی

خنیفر گفت: تلاش دانشگاه فرهنگیان کشور این است که نگاه شهید سلیمانی را در كتاب‌های درسی خود جاری کرده و نسل آینده را با این مکتب عظیم آشنا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حسین خنیفر»، امروز (چهارشنبه 17 دی) در یادواره نخستین سالگرد شهید سلیمانی در شیراز به صورت ویدئو كنفرانس گفت: شهادت، بقا و حل شدن در نور است و شریف ترین نوع مرگ به شمار می رود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان كشور ادامه داد: شهادت در اسلام جایگاه والایی دارد و در 17 سوره قرآن کریم از شهادت یاد می شود و شهید سلیمانی گرچه به ظاهر به شهادت رسید اما مکتب وی زنده و ابدی خواهد ماند.

وی اضافه کرد: نام شهید سلیمانی و پیام ایثارش، فراملی و فرامنطقه‌ای است و این شهید والا مقام، پدیده قرن 21 بود که باید به یک فرهنگستان تبدیل شود.

خنیفر، شهید سلیمانی را «مرگ آگاه» توصیف کرد و گفت: وی همواره آماده شهادت بود و یک ژنرال مردمی و دشمن ‌شناس بود که در عین قاطع بودن از عطوفت نیز برخوردار بود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان كشور ادامه داد: همین ویژگی های شهید سلیمانی بود که موجب شد روسیه را به صحنه خاورمیانه و مبارزه با داعش بیاورد.

وی تاکید کرد: تلاش دانشگاه فرهنگیان کشور این است که نگاه شهید سلیمانی را در كتاب‌های درسی خود جاری کرده و نسل آینده را با این مکتب عظیم آشنا کند.

«حسین افلاكی‌فرد» نیز در این یادواره ضمن تقدیر از تلاش های شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی 40 سال از عمر خود را عزیزترین دوران زندگی خوید را به دفاع از حریم و ناموس این مملكت اختصاص داد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس افزود: دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دانشگاه ماموریت‌ گرا و ماموریت ‌محور به تبیین شخصیت اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی شهید سلیمانی توجه ویژه دارد.

وی تاکید کرد: جاری و ساری کردن مكتب قاسم سلیمانی‌ها در دانشگاه ها موجب پایندگی و بالندگی کشور و نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

کد خبر 1012833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha