شورای اسلامی اتیوپی، محاکمه عاملان تخریب مسجد«النجاشی» را خواستار شد

شورای عالی مسلمانان اتیوپی محاکمه عاملان تخریب مسجد «النجاشی» در اتیوپی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العین»، شورای عالی امور اسلامی اتیوپی تخریب مسجد «النجاشی» درمنطقه  تیگرای شمال این کشور را محکوم کرد.

 

شورای عالی امور اسلامی اتیوپی در کنفرانسی مطبوعاتی از دولت فدرال خواست در این باره تحقیق کرده و عاملان آن را به محاکمه بکشاند.

 

شیخ قاسم محمد تاج الدین، دبیرکل شورای عالی امور مسلمانان اتیوپی گفت: ما از دولت می خواهیم عاملان حمله را مجازات کند و این مسجد را که سکبل اسلامی و میراث تاریخی کشور است، مرمت کند.

 

وی افزود: شورای عالی مسلمانان این مسئله را پیگیری می کند برای حفظ این میراث تاریخی با تیم فنی دولتی برای بررسی پیامدهای این حمله به مکان حادثه می رود.

 

مسجد النجاشی ماه نوامبر در درگیری های نظامی تخریب شد. ارتش اتیوپی در پی عملیات نظامی که علیه جبهه آزادیبخش خلق تیگرای آغاز کرد،  منطقه نگوس را در تاریخ 28 نوامبر تحت کنترل خود درآورد.

 

دولت اتیوپی به دنبال این حادثه وعده داد که این مسجد را مرمت می کند.

 

این مسجد نمادین ، ​​واقع در منطقه کیلته آوالو، مقبره اصحاب پیامبر اسلام محمد (ص) را در خود جای داده است که در طی قرن هفتم به دلیل آزار و اذیت بت‌پرستان در عربستان سعودی به اتیوپی مهاجرت کردند.

 

مسجد النجاشی در قرن هفتم در اتیوپی به نام یک پادشاه مسیحی که پناهندگان مسلمان را نجات داد،  نامگذاری شد.

 

او در آن زمان كه مسلمانان واقعا به كمك احتیاج داشتند  به پناهندگانی كه شامل نزدیكان پیامبر اسلام،حضرت محمد (ص) بودند ، پناه داد.

کد خبر 1012840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha