تاکید رئیس جمهوری آذربایجان بر مرمت مساجد مناطق اشغالی

رئیس جمهوری آذربایجان در اظهارات جدیدش بر اهمیت بازسازی همه مساجد این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « azernews»،« الهام حیدر اوغلو علی‌اف»،رئیس جمهوری  آذربایجان در اظهارات جدیدش بر اهمیت  بازسازی همه مساجد این کشور تاکید کرد.

 

«علی اف» تاکید کرد که تمام مساجد در «شوشا» باید به طور اساسی تعمیر شوند، مرمت شوند و شکل ظاهری اولیه ای که داشتند به آنها بازگردد.

 

شهرستان شوشا نام یکی از شهرستان‌های تشکیل دهنده منطقه ناگورنو قره‌باغ و استان قره‌باغ علیا است. مرکز این شهرستان، شهر شوشا است.

 

رئیس جمهوری آذربایجان گفت که تعمیر مساجد «شوشا» در طول سال های اشغال  ازسوی ارمنستان فقط یک پروپاگاندا یا یک جوسازی تبلیغاتی بود اما در عمل هیچ کار یا اقدام چشمگیری در این زمینه انجام نشد.

 

وی افزود: ارمنی ها می خواستند مسجدی را در شوش تعمیر كنند  اما این فقط یك گام تبلیغاتی بود. علاوه بر این ارمنی ها  60 مسجد را ویران كرده اند پس چطور می توانند ادعا کنند كه می خواستند مسجدی را در شوشا مرمت کنند.

 

علی اف همچنین گفت: چطور افرادی که بودن اجازه ما کشورمان را اشغال کردند ادعا می کنند که دست به تعمیر مساجد زده اند در حالی که شاهد تخریب بسیاری از مساجد به دست آنها بوده ایم؟ این روند در قالب کدام یک از هنجارهای بین المللی جای می گیرد و کدام هنجارهای اخلاقی آن را تایید می کند؟

 

رئیس جمهوری آذربایجان افزود: این ها مکان های تاریخی ما هستند بنابراین باید از ما سوال می کردند که چطور باید در مورد آنها عمل کنند.این در حالی است که آنها ظاهر مساجد ما را تغییر داده اند و حالا ما باید آنها را مرمت کنیم و به ظاهر اولیه شان بازگردانیم.

 

الهام علی اف چندی پیش نیز در این اظهاراتی گفته بود : قرن هاست که آذربایجانی ها در شوشا زندگی می کنند ، می سازند و می آفرینند. شوشا مروارید نه تنها آذربایجان بلکه کل قفقاز است اما با اشغال شوشا دشمن ضربه بزرگی به میراث فرهنگی ما وارد کرد ، اماکن تاریخی ما را نابود کرد ، مساجد ما را ویران کرد و به ما توهین کرد.

کد خبر 1012891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha