۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و ساخت اردوگاه فرهنگی تربیتی شیروان مصوب شد

مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: امسال ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز اردوگاه فرهنگی و تربیتی امام حسن مجتبی(ع) واقع در روستای گردشگری زوارم بخش مرکزی این شهرستان مصوب شد.

«علی ابراهیمیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: از مجموع کل اعتبارات، ۵ میلیارد ریال از محل مصوبات سفر استاندار به شهرستان و ۵ میلیارد ریال بودجه شهرستان است.

 

مدیر آموزش و پرورش شیروان با بیان اینکه سال گذشته دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای تجهیز این مکان اختصاص داده شد، بیان کرد: اینک اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس باید از این اردوگاه بازدیدی داشته تا اقدامات لازم برای آن مصوب و در دستور کار قرار گیرد.

 

ابراهیمیان با اشاره به اخذ کد پروژه برای این اردوگاه و قرار گرفتن آن در طرح های استانی عنوان کرد: این اردوگاه تا سال گذشته حتی ردیف اعتباری نداشت اما با قرارگرفتن جزو طرح های استانی اعتبارات برای آن در نظر گرفته شد.

 

وی با بیان اینکه این طرح از سال ۷۱ در خواب بوده، تصریح کرد: پیش بینی می شود برای تکمیل و تجهیز کامل اردوگاه ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم باشد که در حال حاضر برق صنعتی در حال وصل شدن و ساختمان سرایداری آن در حال ساخت است.

 

وی خاطرنشان کرد: زمین ۱۰ هکتاری این اردوگاه سال ۷۲ از سوی خیرین و منابع طبیعی تحویل داده شد که در سال ۸۲ مجوز ساخت آن صادر شد اما تاکنون به علت نبود اعتبار اقدام خاصی انجام نشده است.

 

ابراهیمیان ادامه داد: هم اینک این مکان فرهنگی تربیتی دارای سه هکتار نهال کاری و فضای سبز، ۲۵ آلاچیق، سه باب سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی روستا است که برای آبیاری فضای سبز آن تقریبا آبیاری قطره ای صورت گرفته است.

 

زوارم یا دره بهشت خراسان شمالی از روستاهای هدف گردشگری در ۲۸ کیلومتری جنوب غربی شهر شیروان یکی از نادرترین ییلاق های خراسان شمالی است.

 

سالانه شمار زیادی گردشگر و زائر به این خطه تفریحی 'زوارم' سفر می کنند و این منطقه گردشگری در مسیر جاده اصلی استان های شمالی کشور به مشهد واقع شده که با ساخت این طرح مکانی برای اوقات فراغت دانش آموزان و اردوگاهی برای فرهنگیان مهیا می شود.

کد خبر 1012969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha