برگزاری ده برنامه همزمان با فاطمیه دوم در ملایر

حجت الاسلام نجفی گفت: همزمان با ایام فاطمیه دوم بیش از ده برنامه توسط اداره تبلیغات اسلامی ملایر در شهرستان ملایر برگزار می‌شود.

«حجت الاسلام روح الله نجفی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت:همزمان با ایام فاطمیه دوم  بیش از ده برنامه  توسط اداره تبلیغات اسلامی وهمکاری سایر نهادها در سطح شهرستان ملایر برگزار می‌شود.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به برگزاری برنامه‌های فاطمیه اول در ملایر افزود: اعزام بیش از 30 نفر از مبلغین به مساجد شهری و روستایی ملایر ، سیاه پوش کردن فضای شهر ،  برگزاری مراسم روضه خواهی ویژه خواهران با رعایت پروتکل ها، انجام روضه تلفنی برای مردم به همت مداحان و روحانیون، و همچنین بارگزاری مرثیه و سخنرانی توسط روحانیون و مداحان  در فضای مجازی و کانالهای مرتبط از برنامه های فاطمیه  اول توسط اداره تبلیغات اسلامی ملایر بوده است.

 

حجت الاسلام نجفی در ادامه با اشاره به همزمانی برنامه‌های ایام فاطمیه با سالگرد سردار دلها حاج قاسم سلیمانی  گفت: این برنامه ها در نقاط مختلف  شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی  و در مساجد و حسینیه ها نیز برگزار شد.

 

وی در ادامه به برگزاری بیش از ده برنامه مختلف همزمان با ایام فاطمیه دوم در ملایر اشاره کرد و افزود: این برنامه ها به همت اداره تبلیغات اسلامی ملایر و با همکاری نهادها و دستگاه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

 

وی به راه اندازی کاروان تبلغ در روستاهای فاقد روحانی  و مداح  در این ایام اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 60 روستای شهرستان ملایر دارای روحانی مستقر است و بسیاری از روستاهای ما روحانی ندارند.

 

 مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به  اینکه روحانیون در ایام فاطمیه با هدف بصیرت افزایی سبک زندگی فاطمی،  برگزاری مراسم روضه خوانی و عزاداری ، اجرای برنامه های تربیتی و فرهنگی برای کودکان و... به این مناطق اعزام می‌شوند یادآور شد: روحانیون مستقر نیز در روستاهای شهرستان برنامه های ایام  فاطمیه را در روستاها دارند.

 

وی از اعزام یکصد مبلغ و مبلغه در ایام فاطمیه دوم به مناطق مختلف شهری و روستایی ملایر خبر داد و افزود:این روحانیون نیز در مساجد و حسینیه ها سخنرانی و برنامه های ایام فاطمیه را دارند

 

وی در ادامه  از اعزام مداحان جهادی به روستاها در ایام فاطمیه خبر داد و افزود: در صورت اجازه ستاد پیشگیری از کرونا برنامه اجتماع مسئولان هیات مذهبی را نیز خواهیم داشت.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری ویژه ‌برنامه «در سوگ یاس کبود» با عنوان همایش پیاده‌روی بانوان فاطمی از مقابل دفتر امام جمعه ملایر به سمت مسجد جامع در صورت اجازه ستاد پیشگیری از کرونا   اشاره کرد و گفت: این ویژه‌برنامه شهادت حضرت زهرا(س) در ملایر همزمان با روز شهادت این بانوی بزرگ برگزار می شود.

 

 وی با بیان اینکه برنامه ختم قرآن در فضای مجازی به نیت هدیه به حضرت زهرا (س)  در این ایام خواهیم داشت گفت: در صورت اعطای مجور دو محفل قرآنی نیز با حضور قاریان در ملایر برگزار می‌شود.

کد خبر 1012980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha