مروری بر مهمترین رویدادهای هفته مقاومت در کرمان/قدردانی وزیر بهداشت از رعایت کامل پروتکل های بهداشتی

طی یکسال گذشته صدها برنامه در بزرگداشت مقام شهید سلیمانی در فضای حقیقی و میلیون ها فعالیت در فضای مجازی شکل گرفت؛ کرمان به طور خاص در طول هفته مقاومت شاهد برنامه های مهمی در مرکز استان بود.

خبرگزاری شبستان-کرمان، حمیده اردلان؛ سال گذشته در چنین روزهایی ایران و بلکه بسیاری از ملت ها سوگوار سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی افتخار ملی ایران، جهان اسلام و محور مقاومت و سردار شهید ابومهدی المهندس و همراهان بود که در (13 دی ماه سال 98) توسط شقی ترین افراد در فرودگاه بغداد ترور شدند.

 

 

 

بعد از آن پیکر پاک و مطهر این شهدا در کشورهای عراق و ایران تشییع شد و در روز ( 17 دی ماه سال 98) مردم کرمان با حضور پر شور خود پیکر مطهر سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حسین پورجعفری را از کرمان تا بهشت بدرقه کردند.

 

 

طی یکسال گذشته صدها برنامه در بزرگداشت مقام شهید سلیمانی در فضای حقیقی و میلیون ها فعالیت در فضای مجازی پیرامون آن شهید سعید شکل گرفت.

 

 

 

امسال و در آستانه نخستین سالگرد شهدای مقاومت، دست اندرکاران مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و خانواده آن شهید والامقام در روز (26 آذر ماه سال 99) با مقام معظم رهبری دیدار و گفتگو کردند؛ دیداری که فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در آن حضور داشت.

 

 

سردار معروفی سپس در نشستی خبری برنامه های تدارک دیده شده را به مدت یک هفته و با «هفته مقاومت»را در مرکز استان اعلام کرد؛ برنامه هایی که با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا قرار شد با محدودیت های شدید کرونایی و رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی صورت بگیرد.

 

 

قبل از شروع مراسم اولین سالگرد شهادت برنامه های جانبی دیگری هم مانند ویژه برنامه 9 دی (دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت)، رونمایی از تولیدات کمیته فرهنگی و هنری مکتب شهید سلیمانی، توزیع 630 بسته معیشتی موقوفه حاج آقا علی بین نیازمندان رفسنجان و کرمان، تشییع پیکر شهدای گمنام، دیدار با خانواده شهدا از جمله شهدای حادثه تشییع شهید سلیمانی، دومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی، نشست تخصصی بررسی آموزه های تربیتی مکتب سردار سلیمانی، شعر عصر «سرباز ایران، سردار آسمانی»، همایش دختران حاج قاسم، یادواره شهدای زغالسنگ، یادواره شهدای شهرک شهید قندی و آزادسازی 11 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با همت خیرین محله و ... برگزار شد.

 

 

همچنین قبل از شروع هفته مقاومت خادمین حضرت معصومه (س)، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، زواری از کشورهای ترکیه، آذربایجان و .... در گلزار شهدای شهر کرمان حضور یافته و به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کردند.

 

مراسم سالگرد شهادت در استان های کشور برنامه ریزی شده و صورت گرفت و باز هم مردم نه فقط مردم استان کرمان بلکه مردم ایران، جهان اسلام و محور مقاومت به یاد این شهدا در سوگ نشستند و انتقام سخت را یادآوری کرده و می کنند و در کرمان نیز که پایتخت مقاومت است این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی و جمعیت محدود برگزار شد.

 

 

اولین روز از هفته مقاومت

 

صبح روز جمعه (12 دی) اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و همراهانش با قرائت دعای ندبه در گلزار شهدای کرمان با مداحی میثم مطیعی و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مومن آغاز شد.

 

حجت الاسلام مؤمن با اشاره به برخی از ویژگی های شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم ادبیات دیپلماسی عالم را بلد بود که دوست و دشمن برایش گریست و او را تحسین کرد چون امثال قاسم سلیمانی خدا را باور دارند و اهل خلوت هستند. 

 

همچنین رزمایش کمک های مؤمنانه با توزیع ۲۴ هزار بسته معیشتی خاص سالگرد شهید سلیمانی در لشکر 41 ثارالله استان کرمان صورت گرفت.

 

 

 

عصر جمعه (12 دی) نیز یادواره 140 شهید روحانی استان کرمان و چهلمین روز درگذشت آیت الله جعفری، نماینده سابق ولی فقیه در استان؛ در ستاد فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های عملیه سراسر کشور برگزار و به طور همزمان به صورت ویدیو کنفرانس برای ائمه جمعه سراسر استان پخش شد و همچنین از کتاب صوتی «بچه های حاج قاسم» نوشته افسر فاضلی شهربابکی رونمایی و نیز عمامه گذاری یکی از طلاب هم توسط آیت الله اعرافی انجام شد.

 

 

در این مراسم آیت الله اعرافی با برشمردن بخشی از ویژگی ها و صفات سیدالشهدای مقاومت از جمله جامع الاطراف بودن، اندیشه کلان و راهبردی در عالم سیاست، تئوریسین نظامی و سیاسی و طراح و خلاق، شخصیت دینی و مذهبی و فرهنگی، شبکه ساز بزرگ فکری و جریان آفرین عظیم جهانی، اشاره و بیان کرد: حاج قاسم پرچمدار بی بدیل شکوفایی جهانی انقلاب اسلامی بود،

 

 

 

 

 

دومین روز از هفته مقاومت

 

همزمان با نخستین سالگرد شهادت سردار دل ها و ساعت 1:20 بامداد (13 دی) ویژه برنامه ساعت به وقت شهادت با حضور خیل زائرین حاج قاسم از داخل و خارج کشور و خانواده سرداران بزرگ مقاومت در فضایی پرشور همراه با سوز و گداز در جوار مزار شهید سلیمانی و همچنین بزرگترین محفل قرآنی به وسعت جبهه مقاومت روز شنبه در 4 کشور برگزار شد.

 

 

 

صبح شنبه (13 دی) 70 محفل انس با قرآن کریم در استان کرمان به صورت حضوری و غیرحضوری به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار شد و همچنین اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم استان از مقبره شهدای گمنام موزه دفاع مقدس صورت گرفت.

 

یک بانوی اهل شهرستان عنبرآباد هم قالیچه دستباف خود را که مزین به نقش پرچم ایران بود را از مزار سیدالشهدای مقاومت تقدیم مقام معظم رهبری کرد و محسن رضایی؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همان روز وارد کرمان شد و در بدو ورود به مقام شامخ شهید سلیمانی و پورجعفری ادای احترام کرد و در ادامه به دیدار خانواده شهید علی آقا شفیعی و شهیدان انجم شعاع رفت.

 

 

یادواره هزار و 220 شهید عشایری استان با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری برگزار و به طور همزمان از طریق ویدیوکنفرانس در تعدادی از استان های دارای جمعیت عشایری پخش شد و آیت الله خاتمی در این مراسم به انقلابی بودن، تکلیف مداری، ولایتمداری، شجاعت، سرباز ولایت بودن، جهاد و اخلاص شهید سلیمانی اشاره کرد.

 

 

عصر شنبه (13 دی) یادواره و گردهمایی اصحاب رسانه استان کرمان با حضور سردار شریف؛ سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار در این مراسم از خانواده شهدای رسانه استان تجلیل و همچنین از آثار کمیته رسانه و تولیدات فرهنگی هنری در راستای ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی و پوستر جشنواره ابوذر رونمایی شد.

 

 

سردار شریف در این مراسم به برخی ویژگی های شهید سلیمانی اعم از اخلاص، شهامت، شجاعت، فداکاری، مردمداری، ولایتمداری، ایثار به تمام معنا، مبارزه مداوم و توأم با صفا و صمیمت اشاره کرد و گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی لقب سردار ملی گرفت.

 

 

 

 

سومین روز از هفته مقاومت

صبح یکشنبه (14 دی) گردهمایی تقریب مذاهب (شیعه و سنی)  با حضور آیت الله حسینی شاهرودی و نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در مصلی بزرگ امام علی شهر کرمان و به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر استان کرمان و 12 استان اهل سنت کشور برگزار شد.

 

در این مراسم آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به برخی ویژگی های شهید سلیمانی اعم از عارف بودن، انقلابی بودن، ولایتمداری، نگاه رحمت و الفت، ساده زیستی و زاهد بودن و ... اشاره کرد و گفت: حاج قاسم برای وحدت شیعه و سنی بر «اصل برادری» تأکید داشت.

 

همچنین مولوی نذیر احمد سلامی در این مراسم به اهداف محوری حاج قاسم و دعوت آن شهید به وحدت و تقریب اشاره کرد.

 

 

 

به نیت سن با برکت سیدالشهدای جبهه مقاومت، ۶۳ نفر زندانی جرائم غیرعمد از جوار مزار شهید سلیمانی نامه آزادی دریافت کردند که در این مراسم سردار معروفی؛ فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به دو ویژگی برجسته (امام شناسی و دشمن شناسی) شهید سلیمانی و همچنین رئیس دادگستری استان کرمان نیز به برنامه های دادگستری کرمان در سالروز شهادت اشاره کرد و دکتر محمدباقر قالیباف؛ رئیس مجلس شورای اسلامی با سفر به کرمان نیز در گلزار شهدای شهر کرمان حضور یافت و به مقام شامخ این شهید عزیز و شهدا ادای احترام کرد.

 

 

عصر یکشنبه (14 دی) آیین پاسداشت شهدای مدافع حرم استان با حضور خانواده شهدا، برادر و پسران شهید سلیمانی، رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین برگزار شد و در این مراسم محسن رضایی؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به بررسی ابعاد فرماندهی شهید سلیمانی در جبهه مقاومت پرداخت و همچنین به مردمی بودن، مردم دوستی، در خدمت و در کنار مردم بودن، بن بست شکن بودن و اصل برادری شهید سلیمانی اشاره کرد.

استان کرمان 36 شهید فاطمیون و 9 شهید مدافع حرم کرمانی دارد که با شهیدان سلیمانی و پورجعفری 11 نفر می شود.

 

 

 

چهارمین روز از هفته مقاومت

صبح دوشنبه (15 دی) گردهمایی نخبگان فرهنگی، اساتید، دانشجویان، دانش آموزان و اختتامیه جشنواره علمدار با حضور مسئول بسیج دانشجویی کشور و پژوهشگر تاریخ جهان اسلام دکتر قنبری در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان و به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر استان صورت گرفت و در این مراسم نیک روش به اینکه ترویج مکتب حاج قاسم افق های ترسیم شده گام دوم انقلاب را نزدیک تر می کند، اشاره کرد و همچنین دکتر قنبری نیز با برشمردن صفات برجسته شهید سلیمانی از جمله خوب و بنده ممتاز بودن، عبودیت، بندگی، خوابیده در معارف دین و آویخته با حبل المتین ولایت الهی و ... اشاره نمود.

 

همان روز رئیس سازمان بسیج دانش آموزی و همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به گلزار شهدای کرمان آمده و به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کردند و بعد وزیر بهداشت در ستاد استانی مقابله با کرونا حضور به عمل آورد و مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچمشه نیز اعلام کرد 3 کتاب درباره شهید سلیمانی با عناوین مختلف توسط روابط عمومی این مجتمع تدوین، چاپ و منتشر می شود.

 

 

همچنین سردار معروفی جهت افتتاح 985 پروژه محرومیت زدایی به شرق استان کرمان سفر کرد و در این‌ سفر یک باب مدرسه ۶ کلاسه در نرماشیر، میدان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، کارگاه اشتغالزایی صنایع دستی بسته بندی خرما، مسجد، ساختمان جدید مقاومت بسیج در نرماشیر مورد بهره برداری قرار گرفت و در ادامه با خانواده شهیدان محمدآبادی، بدرآبادی و زابلی زاده دیدار کرد.

 

 

 

 

عصر دوشنبه (15 دی) یادواره شهدای مدافع سلامت با حضور وزیر بهداشت برگزار شد و در این مراسم وزیر بهداشت با اشاره به محبوب قلوب مردم شدن، فروتنی، مردم دوستی، بی اعتنایی به دنیا، صبوری، بردباری، نوعدوستی و ولایت مداری شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: در عرض 40 روز به این دستاورد بزرگ ملی در طرح شهید سلیمانی رسیدیم و با شیوه حاج قاسم که خانه به خانه دنبال ویروس داعش می گشت، ما با همان شیوه خانه به خانه دنبال ویروس کرونا گشتیم.

 

 

حوزه هنری انقلاب اسلامی استان هم در تازه ترین فعالیت های خود، اقدام به طراحی و انتشار مجموعه پوستر «هم نفس» کرد؛ روایاتی از عمق محبت و ارادت شهید حسین پورجعفری، یار وفادار شهید سلیمانی.

 

 

 

 

پنجمین روز از هفته مقاومت

صبح سه شنبه (16 دی) حجت الاسلام سیدمحمود علوی؛ وزیر اطلاعات در بدو ورود به استان کرمان در حاشیه زیارت مزار شهید سلیمانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی نمی تواند از خون حاج قاسم بگذرد، گفت: حمله به عین الاسد تنها یک سیلی کوچک بود اما سیلی اصلی و انتقام سخت جای خود محفوظ است و در زمان خود این انتقام سخت را می گیریم.

 

 

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین به اتفاق هیئت همراه، جمعی از شیعیان سودان و نیجریه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های کشور، جانشین ریاست پلیس پیشگیری ناجا کل کشور، مسئول نهاد رهبری در ستاد عتبات عالیات هم با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام شهید سلیمانی و یار وفادارش حسین پورجعفری ادای احترام کردند و همچنین عالمان اهل تشیع پاکستان با سردار دل ها بیعت کردند و 40 واحد مسکن مددجویی کمیته امداد استان کرمان هم در قالب طرح «چهل قسیم» مکتب سلیمانی کلنگ زنی شد.

 

 

نشست زنان نخبه سراسر استان با حضور زینب سلیمانی و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در مصلی کرمان برگزار و به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر استان پخش شد و در این مراسم حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به نقش مادر و همسران در تربیت، گفت: زیباترین جلوه مکتب حاج قاسم جلوه تربیتی او است؛

 

 

ایشان همچنین به ایثار، فداکاری، زهد، اخلاص، رهایی از دلبستگی به دنیا، مهربانی، مهرورزی، نوعدوستی، شجاعت، تیزهوشی، تفکر، عقلانیت، قدرت تحلیل، اخلاص و صدق شهید سلیمانی که همه این ها بر پایه ارتباط عاشقانه او با حضرت حق است، نیز اشاره کرد.

 

 

در همین روز به مناسبت هفته مقاومت و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی هزار و 832 سری جهیزیه تهیه و در سراسر استان توزیع شد.

 

 

عصر سه شنبه (16 دی) یادواره 61 شهید حادثه تشییع شهید سلیمانی با حضور فرزندان حاج قاسم، وزیر اطلاعات و جمعی از مسئولین برگزار شد و در این مراسم از تصویر تمثال حاج قاسم براساس مدل سه بعدی اوریگامی رونمایی شد و محمدرضا سلیمانی به استواردوم وظیفه سید سجاد ملکی، طراح این مدل؛ تبسیحی به عنوان تشکر و هدیه اهدا کرد.

 

 

در این مراسم وزیر اطلاعات به ویژگی های شهید سلیمانی از جمله درخشش وجودی او در پیوند با خدا، معنویت، هوش و ذکاوت، بصیرت و معرفت، تبعیت از ولاتی، صمیمت، انسانیت، ادب و متانت و ... اشاره کرد و گفت: حاج قاسم دنبال واژه پردازی و تزیین جملات نبود و خیلی باورمندانه و از سر اعتقاد  صفحه دل را به زبان می آورد و نگاه قرآنی از او یک شخصیت ممتاز و متمایز ساخت.

 

 

 

 

همان شب سردار قاآنی؛ فرمانده سپاه قدس در گلزار شهدای پایتخت مقاومت، فرمانده خود را زیارت و با او درد دل کرد.

 

 

 

 

ششمین روز از هفته مقاومت

 

صبح چهارشنبه (17 دی) تشییع نمادین شهید سلیمانی از میدان آزادی تا گلزار شهدا به همراه رژه موتوری بسیجیان ثارالله انجام شد و هر کسی به سهم خود در این رژه موتوری شرکت داشت و در تشییع نمادین انگار کربلا و اربعین دیگر بود اما گلزار شهدا همانند همیشه و شاید هم بیشتر از همیشه حال و هوای دیگری داشت؛ مردم همانند اربعین حسینی مسیر منتهی به گلزار شهدا را طی می کردند و انگار که به تازگی سردار خود را از دست داده اند؛ صحنه های به یادماندنی از این حرکت خودجوش مردمی آفریده شد که صحنه هایی از این شور و حرارت از اینجا قابل مشاهده است.

 

 

گردهمایی یاران حاج قاسم با حضور فرمانده سپاه قدس و وزیر صمت برگزار شد و از کتاب های «هزار و دوازدهمین نفر» 200 خاطره از سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و «اسمش اکبر بود» خاطرات شهید اکبر محمدحسینی و همچنین از پلاک مزین به تمثال شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان «پلاک حاج قاسم شهید» نیز رونمایی شد و سردار قاآنی بر این پلاک یادداشتی نوشت و در این مراسم سردار قاآنی با اشاره به اینکه دشمن و جنایتکاران این جنایت بزرگ دو سیلی خورده و دو سیلی دیگر باید بخورند، گفت: شهید سلیمانی اسم رمز مقاومت در بین ملت های مسلمان شد و او قهرمانی است که در منطق، فکر، تیزهوشی، نگاه راهبردی در عمق بصیرت، عبودیت و بندگی خدا قهرمان بود و بر خودش مسلط شده بود که می توانست بر دیگران مسلط شود.

 

 

 

 

همچنین خادمیاران حضرت رضا(ع) در گلزار شهدا به مقام شهیدان ادای احترام کرده و پیشکسوتان جهاد و شهادت نیز با فرمانده خود بیعت کردند.

 

 

 

 

حضور گروه های مختلف مردمی در گلزار شهدا و خیل عظیم زائران در این روز و اجرای ویژه برنامه های با حضور سردار رستم قاسمی در این روز قابل ذکر است.

 

سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اجلاسیه نهایی سالگرد شهادت به کرمان سفر کرد و در بدو ورود به گلزار شهدا رفته و به مقام شامخ شهید ادای احترام کرد و در همان شب از المان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در میدان شورا و با حضور فرزندان شهید سلیمانی، فرمانده کل سپاه پاسداران، فرماندهان نظامی و انتظامی و استانداری و اصحاب رسانه رونمایی شد.

 

 

 

 

 

هفتمین روز از هفته مقاومت

 

صبح پنجشنبه (18 دی) اجلاسیه نهایی سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و یاران و همرزمانش با حضور فرزندان و خانواده شهید سلیمانی و شهید پورجعفری و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شیخ قیس خزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد و از ماکت منظومه افشین علا با عنوان «سربازنامه» در وصف حاج قاسم رونمایی شد.

 

این مراسم به صورت زنده از شبکه استانی و به صورت ویدئو کنفرانس برای سراسر استان پخش شد و در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و همچنین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان سخنرانی و خیرمقدم عرض کردند و سردار سلامی در این مراسم با یادآوری تشییع پیکر شهیدان سلیمانی و پورجعفری در کرمان، گفت: حاج قاسم یک شخصیت قرآنی داشت و جلوه هایی از اسوه حسنه نبوی در او نمایان، حسن خلق، نرمخویی، رئوف بودن و.. همه در وجود او برجسته بود و یکی از ممتازترین خصوصیات او  این بود اجازه نمی داد جبهه دشمن از خط مقدم پیش بیاید و می دانست باید او را در خط درگیر کرد.

 

 

 

 

حضور شخصیت هایی از لبنان، عراق، فلسطین و...خیل بی شمار زائران داخل و خارج کشور در کرمان از چند روز مانده به سالگرد شهادت شهید سلیمانی تا پس از هفته مقاومت همچنان ادامه داد.

 

 

در این مدت همچنین به همت قرارگاه مردمی-محله شهید محسن فخری زاده در مرکز استان، مراسم بزرگداشتی طی روزهای متوالی برای شهدای حادثه تشییع شهید سلیمانی با همکاری امام جماعت و بسیجیان محله مقابل منزل این شهدا در کرمان برگزار شد.

 

 

 

«وصف مالک»

 

طی هفته مقاومت، برنامه «وصف مالک» هر شب روی آنتن سیمای مرکز کرمان رفت.

 

حسین پلارک؛ رزمنده دوران دفاع مقدس در برنامه «وصف مالک» ضمن بیان خاطراتی با اشاره به راهبردهای شهید سلیمانی برای اتحاد ایران و عراق و توسعه اعتاب مقدسه، به تشریح نقش حاج‌ قاسم‌ سلیمانی در شکل گیری حرکت اربعین‌‌ حسینی پرداخت.

 

 

این تنها گوشه ای از صدها فعالیتی است که در هفته مقاومت صرفاً در مرکز استان برگزار شد؛ چه آنکه طی این مدت همه شهرستان ها، بخش ها و ... برنامه های متعددی در بزرگداشت سردار بزرگ مقاومت و همرزمانش اجرا کردند.

 

 

 

برنامه های هفته مقاومت با قرائت دعای کمیل توسط آهنگران از گلزار شهدای کرمان، حضور شیخ قیس خزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق و زینب و محمدرضا سلیمانی بر مزار حاج قاسم به اتمام رسید؛ حضور زینب و محمدرضا بر مزار پدر با دل هایی ابری و چشمانی بارانی صحنه هایی جانسوز رقم زد.

 

 

 

شنبه(۲۰ دی) امام جمعه، استاندار و فرمانده سپاه ثارالله استان با صدور پیامی از حماسه پرشور و شعور مردم در بزرگداشت شهید سلیمانی طی هفته مقاومت قدردانی کردند.

 

 

 

دکترنمکی، وزیر بهداشت هم در جلسه صبح شنبه بیستم دی ماه ستادملی کرونا به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهوری و در ارتباط ویدئو کنفرانس با استانداران سراسر کشور از دست اندرکاران و مسئولان استان کرمان در رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در برگزاری مراسم اولین سالگرد سپهبد شهید سلیمانی در کرمان تقدیر کرد.

 

 

 

کد خبر 1013138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha