یوم الله ۱۹ دی، تجلی غیرت و بصیرت دینی مردم و روحانیت

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: یوم الله ۱۹ دی سال ۵۶ ، حقیقتاً تجلی غیرت و بصیرت دینی مردم و روحانیت قم است.

آیت الله «هادی عباسی خراسانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام این روز ماندگار در تاریخ قم و انقلاب اسلامی ابراز داشت: قیام خونین مردم قم در نوزدهم دی ماه سال 56، بی شک در زمره ایام اللهی است که هیچ گاه از ذهن و خاطر ملت بزرگ ایران نمی رود، کما این که این قیام مردمی به رهبری روحانیت انقلابی، زمینه ساز قیام های بعدی ملت ایران به شکل سلسله وار تا زمان پیروزی نهایی انقلاب در 22 بهمن سال 57 شد.

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم افزود: این حماسه بزرگ ، نشانه بارزی بود بر بصیرت والای مردم و روحانیت شهر خون و قیام و شهر اجتهاد که در عمل ثابت کردند طلایه دار قیام علیه ظلم و ستم شاهنشاهی هستند.

 

وی همچنین گفت: پیام خون شهیدان 19 دی و به طور کلی شهدای انقلاب و دفاع مقدس و دیگر شهدای عزیز ما این است که در دفاع از جبهه حق و حقیقت و حراست از انقلاب و نظام اسلامی، سر از پا نشناسیم و با بصیرت و ولایتمداری همیشه در عرصه نبرد با باطل در میدان باشیم.

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: آن چه مهم است این که ما در دفاع از انقلاب اسلامی و میراث گرانقدر برجای مانده از امام و شهیدان، عمار گونه در تبعیت از ولایت فقیه باشیم و با آگاهی و بصیرت نگذاریم دشمن به اهداف شوم خود دست یابد.

 

وی در خاتمه سخنان خود از صدا و سیما و رسانه های جمعی خواست که با تولید برنامه ها و محتواهای قوی رسانه ای و هنری نگذارند چنین روزهای بزرگی در حافظه ملت و نسل جدید انقلاب کمرنگ و تضعیف شود.

کد خبر 1013193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha