رونمایی از مستند «خلیل» در کانون «دوستان آسمانی» جهرم

گواهیان از رونمایی مستند «خلیل» تولید شده در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» خبرداد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: مستند «خلیل» سرگذشتی از زندگی سردار «شهید خلیل مطهرنیا»، مسئول طرح و عملیات «لشکر المهدی (عج) در دوران دفاع مقدس به همت گروه رسانه ای «ماح» کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» تولید شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» جهرم افزود: این مستند به کارگردانی «عباس رحمانیان» و به همت بچه های مسجد در این گروه رسانه ای تولید شده است.

 

وی با اشاره به رونمایی از این مستند در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، عنوان کرد: این مستند شب گذشته 18 دی ماه 99 در مراسمی رونمایی و اکران شد.

 

گواهیان عنوان کرد: مستند حاوی خاطراتی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی وسردار شهيد خلیل مطهرنیا است که برای اولین بار نقل شده است.

 

شایان ذکراست، رونمایی و اکران مستند «خلیل» در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» در قالب رواق «هنر» درطرح ملی «ایران قوی» به اجرا درآمده است.

 

به گزارش شبستان، «شهید خلیل مطهرنیا» در مهرماه سال 1338در خانواده ای مذهبی در «روستای علی آباد» از توابع شهرستان جهرم دیده به جهان گشود.

 

شهید مطهرنیا پس از گذراندن دوران تحصیل ابتدایی و راهنمایی در سال 1357 و در بحبوحه پیروزی انقلاب موفق به اخذ دیپلم شد و یک سال بعد یعنی در سال 1358 بعد از انصراف از دانشگاه (که در جریان انقلاب فرهنگی موقتا تعطیل شده بود) به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهرم در آمد.

 

شهید مطهرنیا که دوران انقلاب در مبارزات مردمی در شهرستان جهرم از جمله تسخیر ژاندارمری و شهربانی و پادگان ارتش نقش فعالی داشت، بعد از انقلاب از بنیان گذاران اصلی بسیج و تشکیل دهندگان گروه های مقاومت این شهرستان بود.

 

بعد از شروع جنگ تحمیلی نیز از جمله کسانی بود که رهسپار جبهه های حق علیه باطل شد و تا زمان شهادتش در غالب عملیات ها شرکت کرد و در عملیات رمضان به عنوان فرمانده گردان و بعد از آن به سمت فرماندهی طرح و عملیات لشکر المهدی (عج) منصوب و تا زمان شهادتش در این سمت باقی ماند.

 

وی در حال گذراندن دوره فرماندهی در تهران بود که عملیات «کربلای چهار» شروع شد و به محض اطلاع خود را به جبهه رساند و در این عملیات شرکت کرد.

 

شهید مطهرنیا که در عملیات های مختلف بارها به شدت مجروح شده بود، سرانجام در تاریخ 30 دی ماه 65 در حالی که مانند آقایش ابا عبدالله (ع) سر بر بدن نداشت به دیدار حضرت دوست شتافت.

 

پیکر مطهر شهید مطهرنیا در نهم بهمن ماه 1365 در شهر جهرم تشییع و در کنار همرزمانش به خاک سپرده شد.

 

کد خبر 1013220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha