نشانه های فروپاشی آمریکا از درون، به طور آشکار  مشخص شده است

امام جمعه خیرآباد ورامین گفت: امروز نشانه های فروپاشی آمریکا از درون به طور آشکار مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­ های تهران، حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه خیرآباد ورامین، ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه 19 دیماه این هفته خیرآباد ضمن سفارش خود و همگان به تقوای الهی اظهار کرد: در دو روز گذشته شاهد یک اتفاق بسیار مهم در قلب آمریکا بودیم و آن اینکه هنگامی که کنگره می خواست نتایج انتخابات ریاست جمهوری را بررسی و اعلام کند، طرفداران ترامپ با درخواست ترامپ به صحنه آمدند و کنگره را اشغال کردند که با دخالت نیروهای نظامی بعد از مدتی کنگره باز پس گرفته شد.
وی افزود: این اتفاق چند عبرت و پیام داشت نکته اول لیبرال دموکراسی به شدت زیر سئوال رفت کشوری که مدعی حکومت مردم بر مردم است نشان داد که این مطلب ادعایی بیش نیست چرا که اگر این مطلب را قبول داشتند هرگز نباید این اتفاق می افتاد.
امام جمعه خیرآباد گفت: این اتفاق اگر در کشور دیگری اتفاق می افتاد همین آمریکا با تمام امکانات و بسیج همه کشورهای دنیا به حمایت از مخالفین برمی خواستند نظیر آنچه در فتنه ۸۸ اتفاق افتاد، ۴ نفر در این رخداد کشته شدند در حالیکه در فتنه ۸۸ به دنبال کشته سازی بودند.
حجت الاسلام طزری خاطرنشان کرد: این اتفاق نشان داد آمریکا دچار یک فروپاشی درون است و اگر تاکنون به هر وسیله ای آمریکا را از فروپاشی نجات داده بودند امروز نشانه های فروپاشی از درون به طور آشکار در حال مشخص شدن است، گسستگی اجتماعی از طرف سیاه پوستان بخاطر قتل آنان توسط پلیس و امروز هم سفید پوستان طرفدار ترامپ، لذا از این به بعد باید به جای ایالات متحده، شاهد ایالات متفرقه آمریکا باشیم.
خطیب جمعه خیرآباد بیان کرد: نکته مهم تر و اساسی اینکه بایدن گرچه رئیس جمهور شد اما مشکلات بسیار در پیش رو دارد که مهم ترین آن این است که نیمی از جامعه آمریکا او را قبول ندارند و او را رئیس جمهوری که با تقلب سر کار آمده است می دانند از طرفی مشکلات اقتصادی که بر اثر کرونا به وجود آمده، بیکاری ناشی از کرونا، آمار فوتی ها و مبتلایان به کرونا در آمریکا و مشکلات منطقه ای آمریکا و شکست های پی در پی در منطقه، همه و همه باعث سرعت افول آمریکا شده است.
حجت الاسلام طزری ادامه داد: با این حال عده ای ساده لوح به جای آنکه از ضعف دشمن استفاده کنند در حال دادن پاس به آمریکا هستند که ما آماده مذاکره با شما هستیم! چگونه کشوری که خود دارای این همه گرفتاری و بدبختی است می تواند مشکل ما را بر طرف کند و حال آنکه مشکلات بوجود آمده در عرصه اقتصادی برای ما بخاطر سوء مدیریت و ناکارآمدی ماست و اعلام آن در دست خود ماست هیچ انسان عاقلی دست خود را به کسی که در حال سقوط است نمی دهد بلکه باید دست خود را از او جدا کرد خصوصا آنکه آن شخص دشمن تو باشد هر کس امروز دم از مذاکره با آمریکا بزند شرایط سقوط خود را فراهم می کند.
وی اظهار داشت: بالاخره بعد از سالها بد عهدی، چند روز گذشته طرح از سرگیری اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد که توسط مجلس ابلاغ شد از سر گرفته شد که گام مهم و اساسی بود تا دشمنان و اعضای برنامه بدانند برنامه جاده دو طرفه است و قرار نیست فقط جمهوری اسلامی به برنامه پایبند باشد لذا در صورت نقض برنامه جمهوری اسلامی تعهدات برنامه خود را کاهش خواهد داد.
امام جمعه خیرآباد گفت: ما این عمل را به فال نیک می گیریم و امیدواریم که با این عمل طرف های مقابل جواب لازم را دریافت کرده باشند هرچند معتقدیم بهترین اقدام، خنثی سازی تحریم هاست نه رفع تحریم ها، چرا که برای رفع تحریم باید هزینه سنگین و دائمی بدهیم اما در خنثی سازی تحریم هزینه ای به مراتب کمتر و موقت خواهیم پرداخت.
حجت الاسلام طزری ضمن عرض تسلیت رحلت علامه فقد آیت الله مصباح یزدی، افزود: ایشان انسانی عالم، مبارز، فقیه بصیر، شجاع، ولایت مدار، متخلق به اخلاق الهی، فیلسوف و علاقمند به نظام اسلامی بود که فقدان ایشان موجب خلاء و نقصان شد، از خداوند برای ایشان علو درجات را مسئلت می نمائیم.
وی بیان کرد: سال گذشته در چنین روزهایی جمهوری اسلامی یک سیلی به آمریکا زد که ۷۰ سال بود کسی جرئت چنین کاری را نداشت و آن موشک باران پایگاه نظامی آمریکا در  عین الاسد بود که به تلافی شهادت سردار دلها صورت گرفت.

کد خبر 1013245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha