پاسخ ایران به حمله دشمنان کوبنده و پشیمان کننده است

:حجت الاسلام شمس الدین گفت: اگر کسی فکر حمله به جمهوری اسلامی را داشته باشد، ولو ضربه‌ ای  محدود، پاسخ کوبنده و پشیمان کننده‌ای را در ابعاد مختلف دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» امروز (جمعه، ۱۹ دی) در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه امروز در بحث پهبادی مانند موشک‌ها به این توان رسیده‌ایم که قادریم فناوری‌ آن را صادر کرده و در اختیار گروه‌های مقاومت قرار دهیم گفت: پیام این رزمایش به دنیا این بود که اگر کسی فکر حمله به جمهوری اسلامی داشته باشد ولو ضربه‌های محدود، پاسخ کوبنده و پشیمان کننده‌ای را در ابعاد مختلف دریافت خواهد کرد.


امام جمعه انزلی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: نکته‌ مهم تر بیانات رهبری این است که اقتصادمان را باید به گونه ای سامان دهیم که وابسته به تحریم‌های دشمنان نباشد و با دستیابی به اقتصاد مقاومتی و استقلال اقتصادی، معیشت جامعه و تولید وکسب و کار مردم از تحریم ها محفوظ بماند.


خطیب جمعه بندرانزلی حمایت از دوستان جمهوری اسلامی ایران را در سراسر دنیا یک وظیفه برای کشورمان دانست و افزود: ما موظفیم در هرجای عالم که دوستانمان هستند آنها را حمایت و تقویت کنیم و ثابت شده این اقدام ما برای ثبات در منطقه بسیار موثر است و آن را با هیچ چیزی معامله نخواهیم کرد و پای آن ایستاده ایم.


وی با اشاره به فرمایشات مقام رهبری در رابطه با برخی زمزمه‌های دشمنان در خصوص قدرت دفاعی جمهوری اسلامی، تصریح کرد: دشمنان بدانند جمهوری اسلامی ایران از خود، ملتش و آرمان‌هایش به گونه‌ای دفاع خواهد کرد که هیچگاه هیچ کسی نتواند نسبت به کشور ما تصور حمله‌ای یا وارد کردن خسارتی داشته باشد.


امام جمعه بندرانزلی اظهار داشت: برخورداری از قدرت دفاعی برای کشور یک ضرورت و وظیفه است. مانوری که در روزهای گذشته برگزار شد علیرغم خواست و توطئه‌های دشمنان و تحریم‌ها، قدرت دفاعی کشور مان را به رخ جهانیان کشید و امروز به نقطه‌ای رسیده که دشمنان هراس دارند حتی فکر حمله به ما را داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از قدرت موشکی برخوردار بوده اذعان کرد: جوانان، نخبگان و دانشمندان ما توانسته اند به ایجاد سیستم رگبار موشک دست پیدا کنند و در یک لحظه بتوانند ۶ موشک را شلیک کنند و قدرت دفاع را از دشمن بگیرند.


وی تاکید کرد: با برگزاری این مانور پهبادی توسط نیروهای مسلح و ارتش دشمنان مطلع شدند، در نقطه‌ای هستیم که می‌توانیم همزمان ۵۰ پهباد را در چهار هزار کیلومتر به آن سوی مرزها در ارتفاع چهار کیلومتری بمباران کنیم و این توان پهبادی را نه کپی برداری کرده‌ایم و نه از کسی وام گرفته‌ایم، بلکه تمام مراحل طراحی، ساخت، مدیریت و بخش های دیگر سخت افزاری و نرم افزاری آن وابسته به توان داخلی است و امروز نظام اسلامی پنجمین قدرت پهبادی دنیاست.

 

حجت الاسلام شمس الدین به بیانات امروز رهبری در خصوص مسئله برجام نیز اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند ما هیچ اصرار و عجله‌ای برای بازگشت و یا عدم بازگشت آمریکا به برجام نداریم بلکه لغو تحریم‌ها مطالبه ما از آمریکا و اروپای آویزان به آمریکاست و خسارت‌ها در مرحله بعدی است؛ تصمیم مجلس و دولت در اقدامات راهبردی جمهوری اسلامی و غنی سازی ۲۰ درصد صحیح بود و اگر بنا باشد ما از قدم‌هایی که در راستای بدعهدی دشمنان برداشته ایم برگردیم و اینگونه نخواهد بود که ما دوباره برنامه های خود را تعطیل کنیم.


وی در ادامه با اشاره به نقش عالمان دینی در دوران غیبت امام عصر (عج) که ناشر معارف اسلامی هستند گفت: علما در دوران غیبت تنظیم کننده افکار مردم هستند. لذا باید با علم و عمل در نشر معارف الهی بکوشند و از دین در برابر دشمنان اسلام دفاع کنند .

 

شمس الدین ادامه داد: ضروری است مردم جامعه اسلامی علمای دینی خود را بشناسند و با پیروی از معارف الهی و سیره ائمه معصومین (ع) از لغزشها دوری کنند.


امام جمعه انزلی به ارتحال آیت الله مصباح یزدی نیز اشاره کرد و ایشان را فردی صاحب علم با بصیرت و با صفا اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: ایت الله مصباح یزدی شخصیتی بود که در دفاع از اسلام در هر عرصه ورود کرد ولی متاسفانه جامعه ما آنگونه که شایسته بود وی را نشناخته است.


وی در پایان از مردم جهت حضور چشمگیر در مراسم بزرگداشت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 1013269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha