غنی سازی اقدامی برای رفع تحریم ها است

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه غنی سازی ۲۰ درصد یک حرکت رو به جلو برای رفع تحریم ها است، گفت: این کار جلوی زیادی خواهی های بیشتر غرب و آمریکا را می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام«محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز امروز(جمعه، ۱۹ دی) به آغاز مجدد غنی‌سازی ۲۰ درصد در هفته ای که گذشت اشاره کرد و گفت: بعد از طرح و مصوبه ای که در مجلس شورای اسلامی به تایید نمایندگان رسید این تنها برگ برنده برای چانه زنی و دیپلماسی دولت است.

امام جمعه سنگر بیان کرد: در زمانه ای که خیلی از ابزارهای قدرت خود را بر سر وعده‌های پوچ و نسیه غرب نقدا دادیم، این حرکت نه عقبگرد بلکه یک حرکت رو به جلو برای رفع تحریم ها است.



وی با تاکید بر اینکه این کار جلوی زیادی خواهی های بیشتر غرب و آمریکا را می گیرد افزود: غرب به دنبال برجام پلاس هاست، یعنی برجامی را که به جای نافرجام رساندند حالا بعضی ها می خواهند امتیازات بیشتری در قالب این برجام از ملت عزیز ایران با برجام های ۲_۳، برجام های منطقه ای و موشکی، برجام در حیطه حقوق بشر و...، بگیرند اما حقوق بشری که با تعاریف خودشان است، حقوق بشری که حقوق حیوانات برای آنها ارزشمندتر از بشریت است.



حجت الاسلام محمدیان بیان کرد: این غنی سازی یک حرکت رو به جلو و یک مزیت است که دست دولت ما را برای چانه زنی باز می گذارد چون ما خیلی از داشته های خود را سر یک وعده های پوچ، معامله اشتباه کردیم.



وی با اشاره به بیانیه سه کشور اروپایی که نوشتند«ایران نقض فاحش برجام نموده است» اضافه کرد: آنها نقض برجام را ادعا کردند و این هم نشان دهنده وقاحت کشورهای غربی است که به وعده های و تعهدات کوچک خود نیز عمل نکردند.



حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: مبادلات بانکی ما کجاست؟ حتی بانک های کوچک اروپایی هم با ما رابطه و مبادله بانکی ندارند در حالی که اینها پیش نیازهای برجام بود.


وی ابراز امیدواری کرد: این کارها حتما به بعضی ها که ادعا دارند زبان دیپلماسی دنیا را بلد هستند ثابت کرده است که زبان دنیا زبان مذاکره نیست بلکه زبان قدرت است و هر کس در این جنگل پر از وحشی قوی‌تر باشد کمتر به او ظلم می‌شود.



حجت‌الاسلام محمدیان به مانور بزرگ پهپادی ارتش اشاره کرد و افزود: شاید این مانور یکی ۲ روز انجام شد اما نشان از قدرت و توانایی ایرانی و فکر ایرانی در جنبه های نظامی، دفاعی، تکنولوژی و فناوری های روز دنیا است.



وی اظهار کرد: هر جا ما انقلابی عمل کردیم در بین کشورهای دنیا جز پنج و یا ۱۰ کشور اول بودیم، هواپیماها و پهبادهایی با برد چهار هزار کیلومتر، یعنی ما از مرز موشک هم جلوتر رفتیم، یا پهپادهای ریز پرنده که بالاترین فناوری روز دنیا هستند نشان می دهد جوان انقلابی دانشمند، مستعد و نخبه اگر مجاهدت کند و به غرب تکیه نداشته باشد و دست گدایی در مقابل غرب و آمریکا دراز نکند با توان ایرانی خود می تواند دستاوردهای بزرگی بدست بیاورد.


حجت الاسلام محمدیان خاطرنشان کرد: ما در عرصه های دفاعی و نظامی به جاهای خوبی رسیده‌ایم ولی متاسفانه در زمینه اقتصادی ضعیف هستیم و علتش آن است که تحصیل کرده های ما نه در داخل و در نگاه به درون بلکه، تحصیل کرده های کشورهای غربی و مکتب های اقتصادی غربی که بعضی وقت ها دل در گرو ارتباط با کشورهای غربی و آمریکایی دارند، مقصرند.



امام جمعه سنگر گفت: آمریکا دیگر آن ابهت خود را ندارد، آمریکایی که دیگر نه راهبر دنیا و نه راهبر منطقه است از درون خود نیز دچار انحطاط و سقوط شده است، آمریکایی که ادعا داشت کشور اول اقتصادی دنیا است اکنون کسی به او تکیه نمی کند زیرا بدهکارترین کشور دنیا در زمینه اقتصادی است.



وی با اشاره به اینکه آمریکا از نظر نظامی بعد از سال ۲ هزار هیچ پیروزی نداشته است و ما در افغانستان، عراق، سوریه، لبنان، یمن شکست های آن را مشاهده می‌کنیم، ادامه داد: آمریکایی که در بعد سیاسی کشوری بود که ادعای رهبری تفکر دموکراسی_ لیبرالی دنیا را داشت و دموکراسی خودش را به رخ دنیا می کشید اکنون برای تصویب انتخاباتش خون ریخته شد.


حجت الاسلام محمدیان اظهار کرد: بعضی ها باید به خوبی این افتضاحی که آمریکایی ها در انتخابات خود داشتند و نیز آینده دموکراسی غربی دارند، مشاهده کنند.



وی با بیان اینکه هر چه حرکت ترامپ در چشم جهان زشت و قبیح بود، حرکت کسانی که در فتنه ۸۸ آن کارها را با ملت ایران کردند قبیح تر و فضاحت بارتر دانست و افزود: فضاحت و قباحت آن حرکت روی ترامپ را سفید کرده چون ترامپ بعد از آن اتفاقات و گرفتن کنگره آمریکا به طرفدارانش اعلام کرد که به خانه برگردند و بالاخره تسلیم شد.



حجت الاسلام محمدیان اختلاف آمار انتخابات آمریکا را در حدود ۲۰ یا ۳۰ رای عنوان کرد و ادامه داد: در انتخابات سال ۸۸ ایران اختلاف آرا بین ۲۴ میلیون به ۱۲میلیون بود و در این اختلاف زیاد، فتنه گران با قباحت و فضاحت خود را طلبکار می دانند و شعار قانون گرایی، مردمی بودن و شعار جمهوری را هم سر می دهند.



حجت الاسلام محمدیان خطاب به فتنه گران سال ۸۸ افزود: شما طلبکار نیستید بلکه بدهکاران وقیحی هستید که نسبت به معاش، معیشت و اقتصاد مردم که اکنون مشاهده می کنید بدهکارید.



وی با اشاره به اینکه کسانی که تاریخ سیاسی مطالعه می کنند نگاه کنند و ببینند که این تحریم ها کلیدش از چه زمانی خورده است گفت: از وقتی که بعضی ها آمدند انتخابات را زیر سوال بردند و دولت آنزمان را دولت کودتاچی در دنیا معرفی کردند، تحریم‌های شورای امنیت و سازمان ملل از همان جا شروع شد.


حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه بعضی دولت ها در پایان کار خود یک زمین سوخته را برای دولت بعدی درست می کنند و یک سری تبعات و مشکلات را به ارث می گذارند گفت: البته بعد خودشان اولین کسانی هستند که درباره وضعیت موجود نق می زنند و در ادامه خود را منجی مردم جلوه می‌دهند.



وی خاطرنشان ساخت: مردم مظلوم ما باید بدانند نه جناح چپ و نه راست هیچ کدام دلسوز آنان نیستند و باید به کسانی رای بدهند که متعهد، مومن و انقلابی باشند، درد مردم را بفهمند، در کاخ ها زندگی نکنند، برای خود کیسه ندوخته باشند و از جنس مردم باشند، در واقع همان ویژگی هایی که امام(ره) ما به ما یاد داد و ما برای این شعارها انقلاب کردیم.

کد خبر 1013279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha