پرداخت ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان حوزه میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد کرامت رضوی با هدف ایجاد و تثبیت اشتغال در بخش صنایع‌دستی گفت: بر این اساس تسهیلاتی قریب به ۱۰ میلیارد ریال به فعالان این بخش پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حبیب یزدان‌پناه» اعلام کرد: حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده در بخش صنایع‌دستی استان در 9 ماهه امسال،  33 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با بیان اینکه هفت میلیارد ریال نیز تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان و فعالان این بخش طی این مدت پرداخت شده است، افزود: با این اقدام برای 344 نفر اشتغال ایجاد کرده ایم.

 

وی اظهارکرد: هم‌اکنون بیش از 15هزار هنرمند و صنعتگر در قالب مشاغل خانگی و کارگاه‌های تولید انفرادی و گروهی در استان مشغول به فعالیت هستند.

 

یزدان پناه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد کرامت رضوی با هدف ایجاد و تثبیت اشتغال در بخش صنایع‌دستی گفت: بر این اساس تسهیلاتی قریب به ۱۰ میلیارد ریال به فعالان این بخش پرداخت می‌شود.

 

وی گفت: علاوه بر پرداخت تسهیلات، برنامه‌ریزی آموزش و نظارت بر تولید، استانداردسازی و افزایش کیفی محصولات و بالا بردن بهره‌وری آثار صنایع‌دستی در کارگاه‌های تولیدی از دیگر اقدامات در راستای همکاری مشترک با بنیاد کرامت رضوی است.

 

 

کد خبر 1013478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha