استان کرمان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت؛ گفت: سیر نزولی آمار بستری و مرگ و میر باعث تغییر رنگ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر محمدصادق بصیری شنبه (20 دی) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: در هفته ای که گذشت با برگزاری مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی مواجه بودیم و نگاه کشور و دنیا به این برنامه بزرگ و سنگین بود.

 

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان افزود: ستاد برنامه ها و ترویج مکتب شهید سلیمانی، دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادها همکاری خوبی در این زمینه داشتند و این افتخار برای استان کرمان بود که این برنامه را به خوبی، با امنیت و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کرد که قدردان این همه تلاش و همت هستیم و در ستاد ملی کرونا هم این مسئله مطرح شد و وزیر بهداشت از مسئولین استان کرمان تشکر و قدردانی کرد.

 

 

 

وی بیان کرد: در دنیا همچنان با سیر صعودی ابتلا به این ویروس مواجه هستیم که ابتلای دنیا از مرز 88 میلیون نفر و مرگ و میر هم از یک میلیون و 900 هزار نفر گذشته است اما در ایران برعکس است و طی هفته گذشته 80 درصد کاهش بستری و 70 درصد مرگ و میر ناشی از کرونا را در کشور داشتیم که سیر نزولی است.

 

 

 

بصیری ادامه داد: به دلیل همین سیر نزولی رنگ بندی وضعیت شهرها تغییر کرده و رنگ آبی هم اضافه شده است و رنگ قرمز که 7 شهر کشور در حاشیه دریای خزر مبتلا هستند به معنای خیلی پرخطر و رنگ نارنجی که 30 شهر در کشور مبتلا هستند به معنای پرخطر و 209 شهر زرد به معنی خطر متوسط است که کل استان کرمان الان در وضعیت زرد قرار گرفته است.

 

 

 

وی ادامه داد: 192 شهر هم در کشور آبی هستند که به معنای کم خطر است و تعریف عملیاتی وضعیت آبی این است که در 100 هزار نفر جمعیت روزانه 2 بیمار و کمتر از آن بستری داشته باشیم و روند هم، روند نزولی باشد.

 

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه برای وضعیت رنگ آبی هنوز پروتکل و محدودیتی نوشته نشده است بنابراین حکم وضعیت رنگ آبی همان وضعیت رنگ زرد است و فرقی بین رنگ آبی و زرد نخواهد بود، در خصوص واکسن کرونا اظهار کرد: واکسن هنوز قطعی نشده اما آنچه که مهم است اینکه برای واکسنی که برای آینده به دست بیاید؛ در 4 فاز دیده شده؛ فاز اول افراد پرخطر و کادر درمانی، فاز دوم افراد با سنین بالا و کسانی که بیماری زمینه ای دارند، فاز سوم افراد با خطر کمتر و فاز 4 مابقی مردم هستند.

 

 

 

وی در خصوص مصوباتی که در ستاد ملی کرونا مطرح شد، افزود: 3 پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش تصویب شد؛ اول اینکه در شهرهای با وضعیت زرد و نارنجی کادر مدارس اعم از کادر اداری و آموزشی باید طبق مصوبات سایر ادارات در مدارس حضور داشته باشند.

 

 

 

بصیری ادامه داد: پیشنهاد دوم این بود که در شرایط با وضعیت زرد و آبی، پایه های اول و دوم مدارس ابتدایی و کلاس های کارگاهی به شرط اینکه کلاس بیش از 10 نفر جمعیت نداشته باشد با رعایت پروتکل های بهداشتی حضوری برگزار شود و فقط در مناطق وضعیت آبی برای مدارسی که جمعیت مدرسه بیش از 50 نفر دانش آموز نباشد نیز آموزش به صورت حضوری باشد.

 

 

 

وی در مورد وضعیت ادارات، گفت: همان چیزی که در مصوبه ستاد ملی کرونا آمده، اعمال شده است بنابراین در ادارات نیز در هفته جاری بنا به وضعیت، دو سوم حضور کارکنان و یک سوم دورکاری است.

 

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در خصوص ممنوعیت تردد ها، ادامه داد: در شهرهای وضعیت زرد ممنوعیت تردد بین شهری برداشته شده اما منع تردد شبانه از ساعت 21  تا 4 صبح همچنان به قوت خود باقی است و اعمال می شود و در صورتی که موارد ویژه ای نیاز به مجوز داشته باشند، فرمانداری ها مجوز را می دهند.

کد خبر 1013626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha