تشریح تازه ترین وضعیت استان کرمان از نظر شیوع ویروس کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان گفت: نباید شرایط را عادی بپنداریم و همچنان باید رعایت پروتکل ها و سختگیری ها انجام شود که وضعیت حفظ شود تا شهرهای زرد به سمت آبی برود و یا آبی ها سفید شوند و زنجیره کاملاً قطع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد شنبه (20 دی) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا ضمن تشکر از همه دست اندرکاران برگزاری مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با حفظ رعایت پروتکل ها باشکوه برگزار شد.

 

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان ادامه داد: شهرهای انار، رودبارجنوب، ریگان، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج و کهنوج وضعیت آبی و شهرهای ارزوئیه، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، راور، رابر، رفسنجان، زرند، سیرجان، کرمان، کوهبنان، منوجان و نرماشیر وضعیت زرد هستند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: نباید شرایط را عادی بپنداریم و همچنان باید رعایت پروتکل ها و سختگیری ها انجام شود که وضعیت حفظ شود تا شهرهای زرد به سمت آبی برود و یا آبی ها سفید شوند و زنجیره کاملاً قطع شود.

 

 

 

رشیدی نژاد اظهار کرد: در بحث مرگ و میر روزانه، متوسط هفتگی و بیمارانی که در آی سی یو بستری و زیر دستگاه ونتیلاتور هستند، مهم است و این ها متاسفانه بالای 85 تا 90 درصد دچار مرگ و میر می شوند و فوت می کنند و این فوت بستگی به سن و سال، شدت بیماری و طول مدت بستری در بیمارستان دارد.

 

 

 

وی گفت: متوسط فوت در هفته گذشته در استان کرمان کمتر از 4 مورد و هفته قبل از آن 6 مورد بوده است و آمار رو به کاهش است و امیدواریم که دچار یک خیز و پیک مجدد نشویم لذا از همه هم استانی ها و مسئولین تقاضا دارم که همچنان فعالیت ها ادامه داشته و اطلاع رسانی و رعایت پروتکل ها کم نشود تا به وضعیت بهبودی کامل هر چه زودتر برسیم.

 

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان در ادامه با اشاره به گزارشی از طرح شهید سلیمانی افزود: شهرستان های ما به لحاظ جمعیتی متفاوت هستند بنابراین ممکن است به همان نسبت تعداد افراد حمایت شده و تست ها بیشتر باشد؛ به طور مثال در شهرستان کرمان تعداد جمعیت زیاد و ممکن است به همان نسبت تعداد حمایت شده و یا تست انجام شده بیشتر باشد اما چیزی که مهم است اینکه باید نسبت گرفته و بر این اساس قضاوت کنیم.

 

 

 

وی ادامه داد: همکاری و کمک خوب همه نیروها از جمله بسیج، هلال احمر، تبلیغات اسلامی، اصناف، مجموعه های حمایتی و ... باعث شده که این درجه برسیم و بتوانیم به لحاظ عملکردی در طرح شهید سلیمانی در کشور وضعیت نسبتاً خوبی داشته باشیم.

 

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان افزود: درخواست داریم نهادهای مختلفی که کمک مومنانه دارند و بسته های معیشتی توزیع می کنند به همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی اطلاع دهند که این موارد را ثبت کنیم.

 

 

 

 

دکتر صافی زاده، مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از طرح شهید سلیمانی با بیان اینکه خوشبختانه موج دوم را پشت سر گذاشتیم، گفت: یکی از اقدامات طرح شهید سلیمانی، شناسایی سریع بیماران مبتلا و پیگیری اطرافیان آن ها است.

 

کد خبر 1013628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha