اشتغالزایی شرکت‌های دانش‌بنیان برای ۷۲۹ نفر در چهارمحال و بختیاری

پیرعلی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در استان چهارمحال و بختیاری با رونق و توسعه فعالیت‌های خود طی سال های اخیر برای ۷۲۹ نفر در این استان اشتغالزایی کرده‌اند.

«اسماعیل پیرعلی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: هم اینک ۷۶ شرکت دانش‌بنیان در این استان فعال است که از این تعداد ۲۲ شرکت دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

 

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، تعداد دانش فنی تجاری شده در این استان را ۹۲ مورد اعلام کرد و گفت: طی سال های اخیر بیش از ۱۰۰ اختراع از سوی شرکت‌های دانش بنیان استان به ثبت رسیده است.

 

پیرعلی از فروش ۶۶۰ میلیارد ریال محصول از سوی دانش‌بنیان استان در سال جاری تصریح کرد: گردش مالی شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری این استان را ۹۵۰ میلیارد ریال در سال است.

 

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بخشی از این محصولات صادرات می‌شود که تاکنون شرکت‌های دانش بنیان استان ۲۰۷ هزار و ۶۵۰ دلار ارزآوری داشته‌اند.

 

پیرعلی بابیان اینکه تاکنون ۲۶۰ دانش فنی از سوی این شرکت‌ها تولید شده است، افزود: این شرکت‌ها در سال جاری پنج هزار و ۳۲۰ نفرساعت کارگاه آموزشی برگزار کرده‌اند.

 

وی از ۳۳ تفاهم نامه منعقد شده بین شرکت‌های دانش بنیان با سایر دستگاه‌ها، خاطرنشان کرد: همچنین ۱۹ قرارداد با دستگاه‌های اجرایی به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال منعقد شده است.

 

کد خبر 1013654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha