عملی شدن شعار جهش تولید به همت کار آفرین ملایری/  ایجاد واحد گلخانه ای با اشتغال ده نفر

«سید احمد هاشمی »یکی از کار آفرینان ملایری است که با همت و تلاش توانسته است علاوه بر اشتغال زایی تعدادی از جوانان بیکار در راستای تحقق شعار جهش تولید گام بردارد.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر سال‌های متوالی است که مقام معظم رهبری به‌عنوان سکاندار نظام جمهوری اسلامی ایران، اقتصاد را مبنای نامگذاری سال‌ها قرار داده‌اند تا تصمیم‌سازان و برنامه‌ریزان ریل گذاری حرکت توسعه‌ای کشور را بر اساس این موضوع به عنوان هدف نهایی انجام دهند و مجریان نیز بر همین ریل حرکت کنند.

امسال بنا به فرموده مقام معظم به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است  و با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم هالی ظالمانه دشمن  تولید و اشتغال در کشور و رسیدن به خود کفایی امری مهم و یک ضرورت است

توجه به تولیدکنندگان و تقویت بخش تولید یکی از ارکان اصلی توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور محسوب می‌شود و جهش تولید یکی از ابزارهای قدرت هر کشور است که در نهایت به افزایش تولید ناخالص ملی و پیشرفت اقتصادی منجر می‌شود.

در این راستا بسیاری از تولید کنندگان با استفاده از ظرفیت های موجود برای عملی کردن شعار جهش تولید وارد عرصه شده و توانسته‌اند در مرحله عمل شعار رسیدن به خود کفایی و جهش تولید را محقق کنند.

«سید احمد هاشمی »یکی از کار آفرینان ملایری است که با همت و تلاش توانسته است علاوه بر اشتغال زایی تعدادی از جوانان بیکار در راستای تحقق شعار جهش تولید گام بردارد.

وی که یک جوان 30 ساله است و در رشته کامپوتر تحصیل کرده است  و به خاطر علاقه و با هدف خدمت به مردمش  در این عرصه راه دیگری را انتخاب کرده و با ایجاد گلخانه  در راستای تولید شهرستان گام برداشته است.

 خبرنگار شبستان با این کار آفرین ملایری گفت و گویی انجام داده است

«سید احمد هاشمی» در گفت و گو  با خبرنگار شبستان در ملایر با اشاره به اینکه کار آفرینی عشق و علاقه است گفت: اگر عشق و علاقه ای برای من نبود واقعا با مانعی که وجود داشت نمی توانستم وارد این کار شوم .

 مدیر واحد گلخانه‌ای ملایر و با بیان اینکه  این گلخانه  که در واقع صاحب اصلی آن پدر خانم وی است افزود:   به خاطر مشکلات مالی و ...چند سال بود که   این واحد به حال خود رها شده و بلا تکلیف بود که  تصمیم گرفتیم این گلخانه را دوباره احیا کنیم.

مدیر این واحد  گلخانه با بیان اینکه این گلخانه در سال 97 با پیگیریهای لازم و با همکاری و حسن تدبیر بسیج سازندگی ملایر احیا شد افزود: در این زمینه با دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی و بانکهای کشاورزی و.. توانستیم این گلخانه را برای امسال راه اندازی کرده  به زیر کشت ببریم.

مدیر این واحد گلخانه‌ای با قدردانی از حمایت‌های معنوی بسیج سازندگی ملایر در آسان‌سازی بروکراسی اداری برای به ثمر نشستن این واحد تولیدی گفت: با رفع این موانع همزمان با هفته بصیرت این گلخانه افتتاح شد.

وی گفت:  حدود ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این واحد گلخانه‌ای هزینه شد که از این مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان آن تسهیلات است.

هاشمی مساحت این گلخانه را چهار هزار مترمربع عنوان و بیان کرد: ۲ هزار مترمربع از این میزان سطح زیر کشت به صورت کشت هیدروپونیک و ۲ هزار مترمربع کشت خاکی است و میزان برداشت سالانه این واحد ۹۰ تن انواع محصولات صیفی است که در حال حاضر گوجه‌فرنگی کشت شده است.

این کار آفرین ملایری  صادرات را هدف اصلی خود در اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: در حال حاضر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه صادرات داریم و در صورت اختصاص تسهیلات مورد نیاز برای توسعه و کمک به جهش تولید، میزان صادرات را افزایش خواهیم داد.

هاشمی حمایت از تولیدکنندگان را در شرایط کنونی یک ضرورت برشمرد و یادآور شد: هم اکنون ۱۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۴۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این واحد مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه  ظرفیت اسمی این گلخانه تولید  انواع صیفی جات با تولید 90 تن در سال است گفت: این گلخانه از ابتدای دی ماه این واحد تولیدی زیر کشت  رفته است.

وی با بیان ابنکه احیای این گلخانه زحمات و مشقتهای زیادی داشته و و از زندگیش برای آن مایه گذاشته افزود: در حالی در چنین موقعیتی که ما درگیر جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه دشمن هستیم  تولید کنندگان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند.

 وی افزود: ما تولید کنندگان باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کرده و با توجه بیه موقعیت حساس امروز و مشکلات حوزه اقتصادی بتوانیم با تحقق شعار ایشان گامی در راستای رفع مشکلات اقتصادی و خدمت به مردم برداریم.

  وی با بیان اینکه به دنبال طرح توسعه این گلخانه در آینده است گفت: برای طرح توسعه و گسترش آن بیش از 5 میلیارد تومان دیگر نیاز داریم که با طرح توسعه آن برای تعداد 20 نفر به صورت مستقیم و برای 80 نفقر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

 وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات ما بحث مالی است که باید مسئولان از تولید کنندگان حمایت کنند  تصریح کرد:  یک تولید کننده برای گرفتن یک مجوز باید یک پرسه طولانی و مسیر بیش از 20 اداره و ارگان را طی کند که البته  یکی از مشکلات ناهماهنگی ادارات و نهادها در دادن مجوزها است.

وی با بیان اینکه ایجاد موانع جلوی پای سرمایه گذاران و  تولید کنندگان باعث می شود تا انگیزه و امید برای تولید کننده از بین برود گفت: زمان برای تولید کننده با توجه به مشکلات اقتصادی  امروز بسیار مهم است و اگر ما نتوانیم در زمان مناسب نیازهایی را که برای یک کار تولیدی است تامین کنیم هزینه کار بالاتر می رود و این خود موانع دیگر برای ما ایجاد می کند.

 وی توجه به نیاز و خواست تولیدکنندگان را یکی از اصلی‌ترین ارکان  موفقیت برای تولید دانست و تصریح کرد:بیش از هر موضوعی باید به شخص تولیدکننده‌ای توجه شود که نیازمند سرمایه و نقدینگی کافی است زیرا با نبود تسهیلات، امکان رشد تولید هم وجود ندارد.

هاشمی با بیان اینکه چشم اندازش به آینده روشن است گفت: بازارهای هدف ما از تولیدات این واحد کشورهای حاشیه خلیج فارس  است چرا که  ارز آوری را برای کشور به همراه دارد.

«علی سیاوشی»  نیز در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: این واحد کشت گلخانه یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بسیج سازندگی به این واحد کمک شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر افزود: طرح‌های اقتصاد مقاومتی این شهرستان بیشتر در حوزه تولید قارچ، زنبورداری، گیاهان دارویی و زعفران است .

وی افزود: امسال به دلیل اختصاص پیدا نکردن تسهیلات مورد نیاز برای اجرا و تکمیل طرح‌های اشتغالزا، طرحی در این رابطه نداشتیم و امیدواریم تا پایان سال اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه  به همین منظور طرح‌های ما با استفاده از صندوق قرض‌الحسنه مردم‌یار به سمت و سوی ایجاد کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی در زمینه خیاطی، تولید ماسک، مرواربافی، سبدبافی و میناکاری سوق پیدا کرد گفت: امسال بیش از هفت کارگاه اقتصاد مقاومتی در مناطق محروم این شهرستان از محل صندوق قرض‌الحسنه مردم‌یار و با هدف آموزش و ایجاد اشتغال برای بانوان آسیب‌دیده از کرونا توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج افتتاح شد.

کد خبر 1013711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha