پویش تحریم موقت فیس بوک به دلیل سیاست ضد فلسطینی

رسانه ها و شخصیت های فلسطینی پویش تحریم موقت فیس بوک را به دلیل سیاست مدیریت آن در قبال محتوای مطالب فلسطینی به راه انداخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، رسانه ها، شخصیت ها و صفحه های مجازی فلسطینی در اعتراض به سیاست شرکت فیس بوک در قبال فلسطین، پویش تحریم موقت آن را آغاز کردند.

 

رسانه ها، شخصیت ها و ضفحه های مجازی فلسطینی اعلام کردند: از ساعت 17 تا 19 شب گذشته(شنبه 20 دی 1399) به وقت فلسطین، انتشار مطالب را به طور کامل متوقف کردند.

 

تلویزیون «فلسطین الیوم»، خبرگزاری«صفا»، صفحه های مجازی «شبکه قدس»، «شهاب»، «رام الله» و دهها صفحه دیگر در این پویش حضور دارند. تلویزیون فلسطین و تعدادی از رادیوهای محلی و صفحات مجازی فلسطینی به این پویش پیوستند.

 

جنبش حامی حقوق ملت فلسطین و تحریم اشغالگران اسرائیلی (BDS) نیز مشارکت خود در این پویش را اعلام کرد.

این پویش گسترش یافته است تا روزنامه نگاران عرب در رسانه های مختلف از جمله الجزایر در این پویش شرکت کنند.

 

مسئولان این پویش اعلام کردند: این پویش با هشتگ # وقف_ النشر آغاز شد. تاکنون شش شبکه ماهواره ای، 10 رادیو ،9 خبرگزاری و پایگاه خبری، 11 شبکه خبری، 16 موسسه و نهاد فلسطینی و دهها صفحه در فیس بوک و صفحه های عربی و شخصیت ها در این پویش شرکت کرده اند.

 

هشتگ پویش « #FbCensorsPalestine» در صدر هشتگ های توئیتر در فلسطین است.

 

فیس بوک به طور هدفمند علیه محتوای مطالب فلسطینی فعالیت می کند و حملات خود را در ماه‌های گذشته افزایش داده است.

 

در دسامبر گذشته، مدیریت فیس بوک، صفحه آکادمی مطالعات پناهندگان فلسطینی را در دهمین سالگرد تاسیس آن که بیش از صد هزار دنبال کننده داشت، لغو کرد.

آکادمی فلسطین اعلام کرد: این اقدام فیس بوک همزمان با مراسم دهمین سالروز تاسیس آن انجام شد. زیرا این مسئله  به آگاهی سازی هزاران دانشجو و علاقه مند به مسئله فلسطین در 70 کشور جهان کمک می کند.

 

کد خبر 1013778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha