۱۲ پرونده تقاضای فرزندخواندگی در شیروان تشکیل شد

رییس اداره بهزیستی شیروان گفت: امسال ۱۲ پرونده متقاضی فرزندخواندگی در شیروان تشکیل شد.

«علی اکبر آرام» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: امسال  ۱۲ پرونده متقاضی فرزندخواندگی در شیروان و اخذ رای ۶ ماهه آزمایشی و ارسال به استان جهت مطرح نمودن در کمیته فرزندخواندگی تشکیل شد.

 

 

رییس اداره بهزیستی شیروان با اشاره به میزان مشارکت ها در این مدت به مراکز شبه خانوده به مبلغ، دو میلیارد و ۱۷۴ میلیون ریال بیان کرد: همچنین یک میلیارد و ۱۸۱ میلیون ریال یارانه به مراکز غیردولتی اجتماعی(هیات امنایی) پرداخت شد.

 

 

وی پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال کمک موردی جهت فرزندان امدادبگیر نزد خانواده های جایگزین، ۱۰۹ میلیون ریال جهت بیمه آتیه تعداد ۲۹ فرزند از فرزندان مقیم خانه های کودکان و نوجوانان و ۱۰۰ میلیون ریال جهت تامین هزینه های پیشگیری  از بیماری کرونا را از اقدامات دیگر برشمرد.

 

 

رییس اداره بهزیستی شیروان گفت: در ۹ ماهه امسال پذیرش فرزند در مراکز شبه خانواده این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

 

 

آرام تصریح کرد: طی مدت سال جاری، تعداد ۲۹ فرزند در مراکز شبه خانواده شیروان پذیرش شدند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته،۴۶ نفر بودند.

 

 

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۸ فرزند از مراکز به خانواده خود تحویل داده شدند و ۵ کودک از مراکز به صورت فرزندخواندگی به متقاضیان واجد شرایط تحویل داده شد.

 

 

آرام حمایت از فرزندان امداد بگیر در نزد خانواده های جایگزین را ۴۴ نفر عنوان کرد و افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه به این فرزندان، ۲ میلیارد و ۸۵۹ میلیون ریال مستمری پرداخت شده است.

 

 

شهرستان شیروان سه مرکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست شامل شیرخوارگاه مختلط حضرت فاطمه(س)، مرکز پسرانه امام رضا(ع) و مرکز دخترانه حضرت زینب(س) دارد.

 

 

 

کد خبر 1013793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha