نرخ شیوع اعتیاد در استان ایلام ۱.۹ درصد است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام گفت: در حال حاضر نرخ شیوع اعتیاد در استان ایلام ۱.۹ درصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «محمد نوذری» روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان، اظهار کرد: استان ایلام  یکی از استان های پاک کشور در بحث گرایش به مواد مخدر است و با این حال برای رفع معضلات ناشی از این پدیده شوم نيازمند تجویز یک نسخه چند وجهی هستیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به اینکه ایلام استان ۲۷ کشور در زمینه شیوع مواد مخدر است، گفت: نرخ شیوع اعتیاد در کشور ۵،۷ درصد است که این آمار در این استان ۱.۹ درصد است.             

 

وی با اشاره به مقوله مهم ورزش در کاهش آسیب های اجتماعی، تصریح کرد: نهادینه کردن ورزش به صورت یک رفتار و عادت عمومی در جامعه و به وجود آوردن نشاط مسئولیت اجتماعی بزرگی است که نباید از آن غافل بود.

 

نوذری با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی در سطح استان، یادآور شد: طرح یاریگران زندگی از جمله طرح‌ها و برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد برای کاهش تقاضای مواد مخدر است که می‌تواند تلاش های شورای مبارزه با مواد مخدر استان را به هدف نزدیک کند.

 

وی، با تاکید بر رسیدگی به وضعیت بهبود یافتگان مواد مخدر، افزود: افراد آسیب دیده و گرفتار در بند اعتیاد باید ابتدا پاک و توانمند و در مرحله بعد به آنها آموزش های لازم و همچنین حرفه ای آموخته تا بتوانند مشغول بکار شوند، ضمن آنکه باید به آنها آموزش های روانی و روحی لازم داده شود تا دوباره آلوده نشوند.

 

نوذری خاطرنشان کرد: پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به یک ارگان و نهاد مربوط نیست و همه جامعه باید خود را در این امر مسوول بدانند و در این راستا در جامعه ایجاد حساسیت شود.

کد خبر 1013843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha