۲۵۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد همدان تا پایان سال خود کفا می شوند

ترکمانه گفت: تا پایان سال جاری جشن خودکفائی ۲۵۰۰ خانواده موفق در عرصه اشتغال استان همدان با حضور برخی شخصیت‌های ملی و استانی برگزار می شود.

«پیمان ترکمانه» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۱۳۰  شغل جدید از محل پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در 9 ماهه اول امسال برای مددجویان ایجادشده است، گفت: این طرح‌ها در حوزه‌های دام‌پروری، کشاورزی،صنایع‌دستی، خدمات،صنعت،حمل‌ و نقل، مشاغل صنفی و خانگی ایجادشده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با تأکید بر اهمیت ایجاد مشاغل پایدار برای نیازمندان گفت: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تنها یک مرحله از اقدامات اساسی این نهاد برای ایجاد مشاغل پایدار است.

 

وی در ادامه عنوان کرد برای ایجاد مشاغل پایدار برای خانواده‌های محترم تحت حمایت، هفت اقدام مهم شامل انجام مشاوره‌های شغلی، ارائه آموزش‌های رایگان، پرداخت تسهیلات، هدایت شغلی، راهبری شغلی، نظارت و بازاریابی محصولات تولیدی مددجویان در این نهاد انجام می‌پذیرد تا یک شغل پایدار و آبرومند برای مددجویان ایجاد گردد.

 

ترکمانه با تأکید مجدد بر اهمیت ایجاد مشاغل پایدار برای نیازمندان افزود: از سال 1398 باهدف استفاده از توان و ظرفیت کارآفرینان حرفه‌ای در کشور، طرح راهبری شغلی هم در حال اجراست که از این طریق، مددجویان مستعد اشتغال در کلیه زمینه‌ها به کارآفرینان حرفه‌ای معرفی می‌شوند.

 

وی  بابیان اینکه مشاغل دانش‌بنیان و نوآورانه نیز در کمیته امداد به‌صورت جدی موردحمایت قرار می‌گیرند، اضافه کرد: ایجاد اولین مرکز نوآوری اجتماعی در کشور در استان همدان، باهدف حمایت از این قبیل مشاغل، گویای توجه ویژه این نهاد به مشاغل نو و مبتنی بر استفاده از فناوری‌های نوین است که خوشبختانه زمینه‌ساز ورود فرزندان تحصیل‌کرده خانواده‌های تحت حمایت به عرصه اشتغال شده است.

 

ترکمانه ابراز امیدواری کرد، تا پایان سال 1399 جشن خودکفائی 2500 خانواده موفق در عرصه اشتغال استان با حضور این عزیزان و برخی شخصیت‌های ملی و استانی برگزار گردد.

 

کد خبر 1013874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha