از خادمی زائرین اربعین حسینی تا اقدامات جهادی برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر

مدیر موکب حضرت علی اکبر (ع) ماهشهر فعالیت‌های این موکب را همچون خادمی زائرین اربعین حسینی و اقدامات جهادی برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر تشریح کرد.

«سید هادی تقوی» امروز (یکشنبه 21 دی) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، گزارشی از فعالیت‌های موکب اربعین حسینی حضرت علی اکبر (ع) ارائه داد و اظهار کرد: با توجه به درخواست تولیت حرم امام حسین (ع) برای کمک به تامین آب شرب زائرین حضرت سیدالشهداء (ع) و همچنین در راستای اجرای پویش مهر حاج قاسم سلیمانی توانستیم با همیاری و پشتیبانی خیرین مرتبط تعداد سه دستگاه آبسردکن بزرگ برای نصب در صحن حضرت زینب کبری (س) تهیه کنیم و آماده ارسال به کربلای معلی است.

 

مدیر موکب حضرت علی اکبر (ع) شهرستان ماهشهر افزود: این موکب از سال ۱۳۹۵ به همت جمعی از مدیران، کارکنان و اعضای خانواده آنان در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر به منظور خدمت‌رسانی به زوار اربعین حضرت اباعبدالله (ع) و با هزینه شخصی افراد تاسیس شد.

 

وی اضافه کرد: خوشبختانه در همان سال اول شکل‌گیری، خادمین و متبرعینی از سراسر کشور جذب موکب شدند و امروز بیش از ۳۰۰ نفر از خانواده‌های شرکتی و غیرشرکتی از شهرهای حوزه شهرستان ماهشهر و سایر نقاط کشور در این موکب عضویت دارند.

 

تقوی تصریح کرد: موکب حضرت علی اکبر (ع) علاوه بر خدمات به زائرین حضرت سیدالشهداء (ع) در ایام اربعین حسینی در مواقع بروز بحران‌هایی همچون زلزله و سیل خدمات برجسته‌ای داشته است، به عنوان مثال در سال 96 به مدت 15 روز حضور موثری در تامین غذا، پوشاک و وسایل گرم‌کننده برای زلزله‌زدگان سرپل ذهاب کرمانشاه داشتیم و همچنین می‌توان به حضور موثر ۲۰ روزه در امدادرسانی و تهیه غذا برای سیل‌زدگان خوزستان در بهار سال ۹۸ و سیل پاییز 99 بندر امام خمینی (ره) اشاره کرد.

 

وی ابراز کرد: این موکب علاوه بر خدمات ویژه ایام اربعین و خدمات‌رسانی به مردم در حوادث غیرمترقبه در سایر ایام سال نیز از طریق راه‌اندازی قرارگاه جهادی زیرمجموعه خود به انجام امور خیریه و رسیدگی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه به ویژه در ایام کرونا در ابعاد مختلف همچون برپایی درمانگاه و ارائه خدمات پزشکی و درمانی، تهیه بسته‌های معیشتی و ... می‌پردازد.

 

مدیر موکب حضرت علی اکبر (ع) ماهشهر یاد آور شد: هیئت امناء و مدیران این موکب با برنامه‌ریزی و انجام کار گروهی، ضمن تدوین نمودار تشکیلاتی منحصر به فرد و تهیه شرح وظایف برای خادمین، تلاش دارند به عنوان الگوی سایر مواکب در کشور مطرح شده و نوع مطلوبی از مدیریت گروه‌های جهادی و مذهبی را به نمایش بگذارند.

 

کد خبر 1013878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha