شناسایی معلمان هنرمند از اهداف نخستین جشنواره «فرهنگی هنری معلمان هنرمند کشور» است

اسماعیلی گفت: فارس به دلیل برخورداری از ظرفیت و نیروی انسانی لازم، متولی برگزاری نخستین جشنواره «فرهنگی هنری معلمان هنرمند کشور» شده است و شناسایی معلمان هنرمند از اهداف این جشنواره است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «فرهاد اسماعیلی»، امروز (یکشنبه 21 دی) در نشست خبری نخستین جشنواره «فرهنگی هنری معلمان هنرمند کشور» به متولی گری فارس گفت: تعلیم و تربیت خط اصلی مبارزه با استکبار و استبداد است و این همان راهی بود که امیرکبیر با احداث «دارالفنون» پیشه کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: هنر نیز در آموزش و پرورش نقش متعالی دارد و دمیدن روح تعهد در انسانهاست و یکی از ارکان اصلی ارتقای هنر، معلمان هستند.

وی اضافه کرد: ما در مدارس خود به شدت با کمبود نیروی استانی در حوزه هنر مواجه هستیم و ایجاد دانشگاه فرهنگیان می تواند منجر به احیای تربیت معلم هنر در آینده منتهی شود.

اسماعیلی با تاکید بر برگزاری جشنواره «فرهنگی هنری معلمان هنرمند کشور» در استان فارس بیان کرد: به دلیل اینکه فارس دارای ظرفیت و و نیروی انسانی لازم در این زمینه است به عنوان میزبان و متولی این مسابقات انتخابی شده است.

وی ادامه داد: وزارتخانه برای این جشنواره 10 هدف طراحی کرده است و باید تاکید کرد که نقش معلمان هنرمند در پیشرفت جامعه و از تبدیل خاک به طلا موثرتر است.

اسماعیلی اضافه کرد: شناسایی معلمان هنرمند از اهداف دیگر این جشنواره است و در مقطع ابتدایی معلم هنر اختصاصی نداریم و عامیت هنر مورد توجه است و در متوسطه اول نیز 20 درصد معلمان هنر را می توانیم تامین کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم ثبت مدرسه «ماندگار» در استان فارس گفت: تا پایان سال مدرسه نمازی و هنرستان های طالقانی و جوانمردی به عنوان مدارس «ماندگار» ثبت خواهند شد.

وی افزود: ثبت مدارس ماندگار منجر به مصونیت آنها از تخریب خواهد شد و مرمت و احیای مدارس «حیات» و «سلطانی» نیز از اهداف مورد توجه آموزش و پرورش فارس است.

اسماعیلی با اشاره به ایجاد موزه های آموزش و پرورش در استان اعلام کرد: در تلاش هستیم که موزه تعلیمات عشایر و موزه اسناد آموزش و پرورش را تا دهه مبارک فجر در استان افتتاح کنیم.

کد خبر 1013983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha