۱۳۰ پروژه عمرانی در بقاع متبرکه گیلان در حال اجراست

حجت الاسلام علیزاده گفت: ۱۳۰ پروژه عمرانی در حوزه بقاع متبرکه استان گیلان در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام«ستار علیزاده» امروز(یکشنبه، ۲۱ دی) در جریان بازدید از بخش های مختلف پروژه توسعه و نوسازی حرم امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: ۱۳۰ پروژه عمرانی در حوزه بقاع متبرکه استان گیلان در حال اجراست.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه در سال جاری برای اماکن مذهبی، بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه های استان چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار تصویب شد، افزود: از این مبلغ تاکنون ۳۰ درصد تخصیص پیدا کرده که حدود یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان را شامل می شود که در آینده نه چندان دور در اختیار هیئت امناء ها قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال از گنبد و مناره های امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا رونمایی می شود، تصریح کرد: حرم با ۷۰۰ متر مربع زیربنا و شبستان و حسینیه با هزار و ۸۰۰ متر مربع زیربنا در مجموع ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه نازک کاری داخل و بیرون حسینیه و شبستان حرم نیز در حال انجام است، خاطرنشان کرد: آستان مقدس امام زادگان نقش مهمی در رونق گردشگری مذهبی دارد و با تکمیل طرح نوسازی و توسعه حرم شاهد رونق بیش از پیش گردشگری مذهبی در این منطقه خواهیم بود.

کد خبر 1013988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha