ولایتمداری«حاج قاسم» ها ریشه در آموزه های مکتب فاطمی دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ولایتمداری شهید حاج قاسم سلیمانی و «حاج قاسم» ها ریشه در آموزه های ناب مکتب فاطمی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین «علی اسلامی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه اظهار داشت: همان طور که علما و مراجع عظام تقلید و به خصوص مقام معظم رهبری بارها تأکید فرموده اند، تعظیم شعائر دینی به ویژه در رابطه با ایام فاطمیه، یکی از وظایف مهم شیعیان است که البته امسال به جهت شیوع ویروس کرونا می بایست اجتماعات و عزاداری ها و محافل با رعایت شیوه نامه های بهداشتی باشد.

 

استاد حوزه علمیه افزود: آنچه ما از مکتب فاطمه زهرا(س) می آموزیم، درس ولایتمداری و تلاش خستگی ناپذیر در دفاع از جبهه حق است و مسلم است که ثمره التزام به چنین باورها و اعتقاداتی امثال شهید قاسم سلیمانی هاست که جانانه در مسیر دفاع از ولایت و ترویج مکتب اهل بیت(ع) فعالیت کرد و مزد سال ها مجاهدت مخلصانه او هم البته شهادت در راه خدا به دست اشقی ترین دشمنان خدا بود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: انسان وقتی سخنان و عرض ادب های شهید سلیمانی در رابطه با حضرت زهرا(س) را می بیند و یا می خواند، تا حدی متوجه عمق ارادت سردار دل ها به بانوی دو عالم می شود.

 

وی افزود: ایشان به خصوص در یکی از معروف ترین سخنرانی های خود خطاب به مادران شهدا، صمیمانه و توأم با اشک و بغض تأکید می کند که در سخت ترین عملیات های دفاع مقدس، یاور و پناه ما صدیقه کبری حضرت فاطمه (س) بوده است و این درس بزرگی است برای ما که هیچ گاه از توجه به ام ابیها(س) و توسل به ایشان غافل نشویم.

 

وی همچنین بیان داشت: یکی از شاخصه های بارز حاج قاسم سلیمانی، ولایتمداری و اخلاص بالای ایشان است که بی شک این شهید والامقام و دیگر شهدای ما، این درس ها را از مکتب فاطمی آموخته اند و در زندگی خود بدان به طور جدی ملتزم و پایبند بوده اند.

کد خبر 1014147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha