جنایت جدید عربستان علیه مناطق مسکونی استان‌های یمن

دست کم دو کودک در حملات عربستان سعودی علیه مناطق مسکونی در استان تعز و صعده یمن کشته و چندین غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، دست کم دو کودک در حملات عربستان سعودی علیه مناطق مسکونی در استان تعز و صعده یمن کشته و چندین غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

 

خبرگزاری رسمی صبا یمن روز شنبه گزارش داد که یک کودک کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند که مزدوران تحت امر سعودی روز جمعه یک محله مسکونی در منطقه صلاح در استان تعزیه جنوب غربی را با خمپاره گلوله باران کردند.

 

این گزارش افزود که پس از حمله موشکی نیروهای تحت رهبری سعودی به منطقه مسکونی در منطقه باقیم در استان صعدا در شمال غربی ، یک کودک نیز کشته و خواهرش زخمی شد.

 

عربستان سعودی و تعدادی از متحدان منطقه ای آن در مارس 2015 برای تلاش برای سرکوبی یک قیام مردمی که رژیم دوستدار ریاض را سرنگون کرده بود ، جنگ علیه یمن را آغاز کردند.

 

پروژه مستقر در ایالات متحده و محل وقوع درگیری های مسلحانه و داده های رویداد (ACLED) ، یک سازمان غیرانتفاعی تحقیق درگیری ، تخمین می زند که در طول پنج سال گذشته جنگ بیش از 100000 کشته بر جای گذاشته است.

 

بیش از نیمی از بیمارستان ها و کلینیک های یمن در جریان جنگ توسط ائتلاف تحت رهبری سعودی تخریب یا بسته شده است ، نظامی که توسط انگلیس ، ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی پشتیبانی می شود.

 

سازمان ملل متحد می گوید بیش از 24 میلیون یمنی به شدت نیازمند کمک های بشردوستانه هستند ، از جمله 10 میلیون نفر از شدت گرسنگی رنج می برند.

 

کد خبر 1014161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha