اهتزاز پرچم باب المراد قاسم بن علی النقی(ع) بر فراز بام ایران

مدیر اجرایی حرم مطهر باب المراد قاسم بن علی النقی(ع) آران و بیدگل از صعود خادم این آستان مقدس به قله دماوند و اهتزاز پرچم متبرک این حرم مطهر بر فراز بام ایران خبر داد.

«حسین تقدیری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: خادم افتخاری حرم مطهر باب بالمراد قاسم بن علی النقی(ع) همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) موفق به فتح قله دماوند بلندترین قله ایران شد.

 

مدیر اجرایی حرم مطهر باب المراد قاسم بن علی النقی(ع) آران و بیدگل افزود: «محمدجواد نجات خواه بیدگلی» با صعود به قله دماوند به ارتفاع ۵ هزار و ۶۷۱ متر که به بام ایران شناخته می شود، پرچم مزین به نام باب المراد امامزاده قاسم بن علی النقی(ع) را برفراز این قله به اهتزار در آورد.

 

تقدیری افزود: این کوهنورد پرافتخار آران و بیدگلی، در اقدامی شایسته در مناسبت های مختلف با صعود به قله های بلند کشور و جهان، پرچم مزین به نام یک شهید را بر فراز بلندترین قلل ایران و جهان به اهتزاز در می آورد.

 

مدیر اجرایی حرم مطهر باب المراد قاسم بن علی النقی(ع) آران و بیدگل افزود: این خادم خاندان اهل بیت(ع) پیش از این با صعود به بام اروپا، قله البروس در كشور روسيه به ارتفاع ۵ هزار و ۶۴۲  متر و قله علم کوه دومین قله مرتفع ایران ياد و خاطره سرداران شهيد اربابي و شهدای مدافع حرم را گرامی داشته بود.

 

شهرستان آران و بیدگل به عنوان مأمن اهل بیت(ع) و مرکز گردشگری مذهبی استان اصفهان در شمالی ترین نقطه این استان و ۶ کیلومتری کاشان واقع است و تعداد ۷۰ امامزاده عظیم الشان در ۴۲ بقعه متبرکه این شهرستان مدفون شده است./

 

کد خبر 1014186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha