ارائه فایل های صوتی کوتاه کتاب دختر شینا در کانال مجازی کانون شهید مطهری همدان

زنگنه گفت: کانون فرهنگی و هنری شهید مطهری مسجد ابوالفضل (ع) با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی فایل های صوتی از کتاب دختر شینا را در کانال مجازی کانون بارگذاری می کند.

«خدیجه زنگنه» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا اکثر فعالیت های کانون فرهنگی هنری شهید مطهری مسجد ابوالفضل(ع) کوی حصار امام خمینی همدان در کانال مجازی کانون بارگذاری می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید مطهری همدان افزود: ارائه فایل های سخنرانی از بزرگان دین و مداحی در مناسبت های مذهبی و شهادت ائمه اطهار (ع) و همچنین بیان نکات اخلاقی و دینی با هدف ترویج آموزه های دینی و اسلامی از دیگر فعالیت های کانال مجازی کانون مطهری است.

 

وی بیان کرد: با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی  هر شب چند صفحه از کتاب دختر شینا توسط بنده خوانده می شود و فایل صوتی  آن در کانال مجازی کانون بارگذاری می شود.

 

وی اظهار داشت: ارائه فایل های صوتی از کتاب  دختر شینا هر شب در یک زمان مشخص با هدف غنی سازی اوقات فراغت بانوان عضو کانون و ترویج فرهنگ کتابخوانی در کانال مجازی کانون بارگذاری می شود.

 

زنگنه گفت: اجرای طرح تلاوت نور ، ختم قرآن کریم و هدیه آن به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی به روح سردار دل ها و شهدای انقلاب اسلامی از دیگر فعالیت های کانال مجازی است.

 

گفتنی است، دختر شینا داستان زندگی قدم‌خیر محمدی کنعان است ، این اثر از دوران کودکی راوی تا زمان مرگ همسرش ستار ابراهیمی هژیر را روایت می‌کند.کتاب به ابعاد زندگی یک دختر نوجوان و نحوه ازدواج و ورود وی به زندگی مشترک پرداخته است.

 

کتاب روایت واقعی از اوضاع شهرها و خانواده‌هایی درگیر جنگ ارائه می‌کند و از فراواقع‌گرایی چه به صورت مثبت و چه منفی دوری کرده و تصویری ملموس را به خواننده نشان می‌دهد.

 

بهناز ضرابی زاده،  نویسنده کتاب دربارهٔ شخصیت راوی کتاب معتقد است:

این موضوع برای من بسیار تامل‌برانگیز بود، زنی که در روستا زندگی می‌کرد به فضای شهر آمده و به تنهایی در اوج جوانی، تمام هم و غمش بزرگ کردن فرزندانش شده بود؛ بنابراین تصمیم گرفتم دربارهٔ فراز و نشیب‌های زندگی این زن با او مصاحبه کنم.

 

ضرابی زاده با تلاش زیادی راوی را متمایل به بیان خاطراتش کرده‌است. نویسنده هفته‌ای دو تا سه روز و به مدت شش ماه به گفتگو با راوی پرداخته است.

 

این کتاب در شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس به عنوان اثر برگزیده در بخش خاطره شفاهی انتخاب شد.

 

 

کد خبر 1014192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha