طرح ملی «ایران قوی» اقدامی اثربخش در معرفی الگوهای برتر مسجدی است

حجت‌الاسلام صادق‌زاده با بیان اینکه طرح ملی«ایران قوی» گامی اثربخش در معرفی الگوهای برتر مسجدی محسوب می شود، گفت: بچه‌های مسجد در شناسایی، ساماندهی و خدمت‌رسانی به محرومان محله در دوران کرونا نقش قابل توجهی ایفا کردند.

حجت الاسلام «جواد صادق زاده» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان  اجرای طرح ملی «ایران قوی» گامی اثرگذار در معرفی استعدادهای برتر مساجد دانست و اظهار کرد: مساجد از صدر اسلام تاکنون نه تنها پایگاهی برای عبادت خالصانه در برابر خداوند است، بلکه این مکان نخستین نهاد عبادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه اسلامی به شمار می‌رود.

 

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران بیان کرد: اگر به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی، پیشتیبانی از جبهه ها و بحران های مختلف نگاه کنیم، می بینیم که بچه های مسجد در زمینه‌های مختلف اجتماعی در حل مشکلات جامعه کارگشا بودند و با تکیه به آنها توانستیم از بسیاری از مشکلات عبور کنیم و همین بچه های مسجد آینده سازان کشور هستند که می توانند در رسیدن به ایران قوی نقش مهمی داشته باشند. بنابراین اجرای این طرح ملی و معرفی خدمات و فعالیت های مسجد می تواند در الگوبرداری و ایجاد انگیزه در دیگر مساجد موثر باشد.

 

حجت الاسلام صادق زاده با اشاره به خدمات قابل توجه مساجد پس از بحران کرونا، گفت: بچه های مسجد با مدیریت امام جماعت در کاهش آسیب‌ها و مشکلات وارد عمل شدند و بسیاری از جوانان مسجدی در این دوران در کنار دستگاه‌های دولتی و کادر درمان توانسته‌اند بخشی از خدمات مورد نیاز مردم را تأمین کنند.

 

وی ادامه داد: اگرچه پس از این بحران فعالیت های فرهنگی مساجد نسبت به قبل کمتر شد، اما فعالیت های فرهنگی و بخشی از کارکردهای مسجد در فضای مجازی رونق گرفت و مساجد در بستر فضای مجازی کارکرد‌های فرهنگی مطلوبی داشتند و ارتباطتشان با مخاطبان قطع نشد.

 

حجت الاسلام صادق زاده با اشاره به فعالیت رواق «همدلی» که یکی از محورهای طرح ملی ایران قوی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارکردهای مسجد، توجه و رسیدگی به امور نیازمندان و فقرای جامعه است و ما شاهد بودیم که پس از بحران کرونا همدلی و مودت میان افراد جامعه افزایش یافت و بچه های مسجد در شناسایی، ساماندهی و خدمت رسانی به محرومان محله نقش قابل توجهی ایفا کردند.

 

کد خبر 1014217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha