دو سوم از مردم یمن به آب آشامیدنی دسترسی ندارند

کمیته صلیب سرخ بین المللی در یمن می گوید تجاوزات ائتلاف به رهبری عربستان سعودی علیه این کشور عربی دو سوم یمنی ها را از دسترسی به آب آشامیدنی و خدمات بهداشتی اساسی محروم کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، کمیته صلیب سرخ بین المللی در یمن می گوید تجاوزات ائتلاف به رهبری عربستان سعودی علیه این کشور عربی دو سوم یمنی ها را از دسترسی به آب آشامیدنی و خدمات بهداشتی اساسی محروم کرده است.

 

صلیب سرخ در پستی در حساب توئیتر خود گفت: از هر سه یمنی دو نفر به آب سالم و خدمات بهداشتی اساسی دسترسی ندارند.

 

این سازمان در بیانیه خود آورده است: ما 800000 لیتر سوخت علاوه بر حمایت منظم از بخش آب و بهداشت در اطراف یمن ، به شرکت محلی آب و فاضلاب و بیمارستان الثوره حدیده تأمین کردیم ، اما نیاز همچنان زیاد است.

 

بر اساس گزارش ها و آمارهای سازمان های بین المللی یمن در حال حاضر با بدترین بحران انسانی در جهان روبرو است و بیش از 80درصد از ساکنان آن به کمک و حمایت بشردوستانه نیاز دارند.

 

سازمان ملل می گوید بیش از 24 میلیون یمنی به شدت به کمک های بشردوستانه نیاز دارند ، از جمله 10 میلیون نفر از گرسنگی شدید رنج می برند.

 

آژانس کودکان سازمان ملل در اواخر ژوئن سال 2020 هشدار داد که کمبود کمک های بشردوستانه در میان شیوع ویروس کرونا باعث تهدید کودکان بیشتر در یمن به مرز گرسنگی می شود.

کد خبر 1014229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha