گرامیداشت وفات حضرت قاسم بن موسی الکاظم (علیه السلام) در جوار حرم مطهر ایشان از سوی دسته عزاداری کربلا

دسته عزاداری ساکنان کربلا با همکاری بخش شعایر و موکبهای حسینی وابسته به آستانهای قدس حسینی و عباسی سالروز شهادت حضرت قاسم بن موسی الکاظم (علیهم السلام) را در جوار حرم مطهر آن حضرت گرامی داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، دسته عزاداری ساکنان کربلا با همکاری بخش شعایر و موکبهای حسینی وابسته به آستانهای قدس حسینی و عباسی سالروز شهادت حضرت قاسم بن موسی الکاظم (علیهم السلام) را در جوار حرم مطهر آن حضرت گرامی داشت.

 

رياض نعمه السلمان، رئیس بخش مذکور در مصاحبه با شبکه الکفیل عنوان داشت، این مناسبت از جمله مناسبتهایی است که دسته عزاداری کربلا آن را گرامی می دارد. بطوریکه دو آستان قدس حسینی و عباسی خودروهایی را برای حمل و نقل عزاداران اختصاص دادند.

 

همزمان با این مناسبت، حرم مطهر آن حضرت صحنه ورود تعدادی از دسته های عزاداری بود که در میان آنها دسته عزاداری ساکنان کربلا حضور چشمگیری داشت. همچنین بخش شعایر همه امور ساماندهی و هماهنگی برای انجام مراسم را فراهم نموده است و بزرگداشت این مناسبت برای نخستین بار نیست بلکه هرساله به صورت مستمر انجام می شود.

 

السلمان افزود: تولیت حرم مطهر حضرت قاسم (علیه السلام) و خادمان آن از دسته عزاداری کربلا استقبال نمودند. هنگام ورود آنها به صحن مطهر، مجلس سوگواری همراه با مرثیه سرایی و نوحه خوانی برای مصیبت های وارده به پیروان اهل بیت (علیهم السلام) از جمله حضرت قاسم(علیه السلام) برپا گردید.

 

وی در خاتمه گفت، مشارکت دسته های ساکنان کربلا تنها به عزاداری محدود نشد بلکه صدها پرس غذا میان عزادارانی که برای بزرگداشت این مراسم به حرم مطهر مشرف می شدند توزیع گردید.

کد خبر 1014240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha