خطر داعش برای منطقه بسیار جدی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خطر داعش برای منطقه بسیار جدی است، گفت: داعش بعد از شکست در سوریه به دنبال سرزمینی برای خود بود که با حمایت آمریکا این سرزمین را در افغانستان انتخاب کرد.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به کشتار شیعیان در پاکستان توسط داعش گفت: خطر داعش در منطقه جدی است. داعش بعد از آنکه در سوریه به علت فرماندهی قدرتمندانه شهید سلیمانی شکست خورد، با حمایت آمریکایی ها به دنبال سرزمینی برای خودشان بودند و سرزمینی که انتخاب کردند، جلال آباد در افغانستان بود که اخیرا طالبان نیز به آنجا حمله کردند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مرکز سیاسی داعش در پاکستان و عربستان است و در واقع آنها در منطقه عملا وجود دارند و فقط آنها در پاکستان نیستند. در حال حاضر آنها در افغانستان جنایت می کنند و سایر مناطق و کشورهای منطقه نیز در خطر این حملات قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه کشورمان باید اجلاسی را که با حضور وزرای خارجی کشورهای منطقه و اسلامی در این رابطه برگزار کند، گفت: دستگاه دیپلماسی باید محور این اجلاس را اتحاد در رابطه با تصمیم گیری برای زمین گیر کردن داعش در منطقه قرار دهد.

 

مالکی تصریح کرد: خطر داعش برای منطقه بسیار جدی است. برای خود ایران نیز این مسئله خطر جدی است. مرزهای شرقی ما آسیب پذیر هستند، مرزهای غربی ما نیز آسیب پذیر هستند و باید فکری به حال استحکامات آنها کنیم.

کد خبر 1014245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha