خودباوری در تولید در سال جهش تولید / تولید راکتور سری خشک رزینی (دیتوند)

به گفته ظهیری، راکتور خشک رزینی دیتوند ۳۴۰ کیلووار برای اولین بار در ایران، توسط گروه صنعتی ایران ترانسفوی زنجان طراحی ، تولید و ساخته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر عامل شرکت ایران ترانسفو اظهار کرد: راکتور خشک رزینی دیتوند ۳۴۰ کیلووار برای اولین بار در ایران، توسط گروه صنعتی ایران ترانسفوی زنجان طراحی ، تولید و ساخته شد.

 


ظهیری ادامه داد: مصرف کننده نهایی این راکتور‌ها شرکت توانیر است که تا به امروز از کشور‌های مختلف وارد می‌ شد ، اما باطراحی ، ساخت و انجام موفقیت آمیز تست نهایی، از این پس نیاز کشور به صورت داخلی تامین می‌شود.

 


مدیر عامل شرکت ایران ترانسفو گفت: با واردات این راکتورها سالیانه میلیون‌ها دلار ارز از کشور خارج می شد؛ با تولید این راکتور علاوه بر تام داخل علاوه بر بومی سازی این محصول امکان صادرات به دیگر کشورها هم فراهم خواهد شد.

 


به گفته وی، این راکتور‌ها در شبکه‌های AC مورد استفاده قرار می‌گیرند تا جریان و ولتاژ اضافه در شبکه‌های انتقال برق قدرت محدود شوند؛ تمامی دانش فنی ساخت این راکتور داخلی است و مطابق با تمامی استاندارد‌های معتبر جهانی و قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی می‌باشد.

 


ظهیری اظهار داشت تولید این رآکتور از جمله مواردی بود که در ارتباط تصویری با مقام معظم رهبری در اردیبهشت امسال ، قول تولید و ساخت داخل آن را به معظم له داده بودیم و امروز بسیار خوشحالیم که به عهدمان وفا کردیم و امیدواریم این موفقیت  برگ سبزی از سوی سربازان عرصه تولید و اقتصاد مقاومتی  در گروه ایران ترانسفو و صنعت برق کشور موجب رضایت وجود مبارک و عزیز رهبری فرزانه باشد.

کد خبر 1014274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha